معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته وزش شدید باد پدیده غالب در این استان بود که شدت آن در بابارشانی بیجار به ۱۰۰ کیلومتر در هر ساعت رسید.
کد خبر: ۸۴۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 26 April 2020

تندبادی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بابارشانی بیجار را در نوردید

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته وزش شدید باد پدیده غالب در این استان بود که شدت آن در بابارشانی بیجار به ۱۰۰ کیلومتر در هر ساعت رسید.

علی پناهی روز یکشنبه در این گفت و گو اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته ۱۱ ایستگاه از ۱۸ ایستگاه هواشناسی کردستان وزش باد بالای ۷۰ کیلومتر را گزارش کرده‌اند که بیشترین میزان آن در هر ساعت در بابارشانی با ۱۰۰ کیلومتر، یاسوکند بیجار ۹۱ کیلومتر، هزارکانیان دیواندره و سقز ۸۹ کیلومتر، قاملو و بهارستان بیجار ۸۰ کیلومتر بوده است.

وی اضافه کرد: بارش پراکنده باران از دیگر پدیده‌های جوی در شبانه روز گذشته بود که بیشترین این میزان نیز با ۱۳ میلی‌متر در قروه، ۱۱ میلی‌متر در بابارشانی بیجار، ۱۰ میلی‌متر در موچش کامیاران و هشت میلی‌متر در دهگلان به ثبت رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه ناپایداری‌های جوی تا اخر هفته به صورت پراکنده در آسمان استان ادامه خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود بارش‌ پراکنده باران، وزش شدید باد و بارش احتمالی تگرگ در این استان تا اواخر امروز ادامه داشته باشد و از امشب شاهد خروج سامانه فعلی باشیم.

پناهی یادآور شد: با خروج این سامانه گرد و غبار موجود در آسمان نیز خارج می‌شود که در نتیجه آن تا دوشنبه شب آسمان کردستان پایدار خواهد بود اما مجددا از صبح سه‌شنبه تا پنجشنبه با ورود یک سامانه ضعیف شاهد برخی ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: از نظر وضعیت دمایی نیز احتمال می‌رود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای استان شاهد کاهش سه تا چهار درجه‌ای باشد و به جز مناطق شمالی استان از جمله سقز و زرینه دما به زیر صفر نمی‎رسد اما لازم است بهره‌برداران محصولات به گُل نشسته اقدامات لازم به منظور جلوگیری از سرمازدگی را انجام دهند.

بارش نزولات جوی این استان در آمار سال زراعی جاری (اول مهر ۹۸ تا آخر فروردین ۹۸) به صورت میانگین ۴۴۳ میلی‌متر بارندگی در این استان ثبت شده که در مقایسه با ۷۱۶ میلی‌متر مدت مشابه سال گذشته از ۳۸ درصد کاهش برخوردار است.

میزان بارندگی کردستان در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳۰ ساله خود نیز حدود ۴۵۳ میلی متر برآورد شده که در این بخش نیز ۲ درصد کاهش دارد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار