حسن عزیزی در گفتگو با تابناک:
مدیر کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت:تسهیلات به واحد های کسب و کار واجد دراین شرایط بیماری به منظور بهره مندی از تسهیلات دوره کرونا در استان پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۴۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 09 May 2020

حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی باهدف حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار و در راستای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا است .

وی افزود :تا کنون 13 رشته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند.

مدیر کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد:با توجه به اینکه در سال گذشته این 13 رشته فعال بوده و هنوز هم فعال هستند و با شرط اینکه کارگران این واحد ها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند و کارفرمایان آن نیروهای خود را در سال جاری تعدیل نکرده باشند و علاوه بر این کارگران این واحد ها دارای قرارداد برای سال 99 باشند ،از سوی ستاد ملی کرونا انتخاب شده‌اند تا با پرداخت تسهیلات دوره کرونا مورد حمایت قرار می گیرند.

به گفته این مسئول،کسانی که مشمول باشند پیامک ارسال می شود ثبت نام و پرداخت این تسهیلات از هفته سوم اردیبهشت ماه آغاز می شود .

عزیزی خاطر نشان کرد: کارفرمایان به محض دریافت پیامک می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کنند. بعد از این مرحله، اطلاعات کارفرمایان برای بانک‌ها ارسال و روند پرداخت تسهیلات آغاز می شود .

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات 12 درصداست و تا پایان خرداد ماه امسال مراحل پرداخت آن به کارفرمایان به پایان می رسد تصریح کرد: مبلغ این تسهیلات نیز با توجه به میزان نیروهای کار هر واحد کسب و کار متغییر است .

مدیر کل اداره تعاون و کارو رفاه اجتماعی استان کرمانشاه پایان گفت: به ازای هر کارگر شاغل، 12 میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت می شود و چنانچه نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارگاه تعطیل شده باشد، این مبلغ به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان خواهد بود. ودوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است و میزان وثایقی هم که برای دریافت این تسهیلات باید به بانک‌ها ارائه شود متفاوت است و با ارائه سفته و معرفی ضامن نهایی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار