حجت الاسلام محمدیان :
معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: یک درصد دنیا از بعد جمعیت و مساحت داریم، ولی این ۴۰ سال است با سری بلند و پرافتخار در برابر تمام ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده و با تمام مشکلات سر خم فرود نیاورده‌ایم.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 03 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک ،حجت  السلام محمدیان در مراسم تکریم و معارفه نماینده، ولی فقیه در استان کردستان که با حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تعدادی از مسوولان کشوری و استانی و روحانیون شیعه و سنی هم‌اکنون در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در حال برگزاری است، اظهار داشت: قبل از هرچیزی سلام گرم و دعای خیرمقام معظم رهبری را خدمت شما مردم بسیار فداکار و صمیمی عرضه می‌کنم.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای حضرت رسول مکرم اسلام یک آینه تمام قدم معرفی کنیم، خودشان امام حسین (ع) را معرفی کرده‌اند و هرآنچه در امام حسین (ع) وجود دارد تجلی سیمای پیامبر است که از همه چیز خود برای دین اسلام و مردم گذشت کردند.
وی افزود: پیامبر واقعا خود را برای مردم فدا کردند و امام حسین نیز نمونه کاملی از ایشان بودند که با تمام وجود همه زندگی خود را فدای دین کرد تا این شجره طیبه باقی بماند.
معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اسلام از همه چیز عزیزتر است که امام حسین باید برای آن فدا شود، اسلام به حدی برای ما گرانقدر است که طفل ۶ ماهه حسین باید برای آن فدا شود و خواهرش به اسارت برود.
وی تصریح کرد: اسلام آنقدر عزیز است که حسین هم باید برای آن فدا شود و خون بدهد تا پرچم آن برافراشته بماند.
حجت‌الاسلام محمدیان اظهار کرد: پیروزی مهم است، اما نگه‌داشتن آن مهمتر از پیروزی است و این را خداوند در قرآن می‌فرماید «مبادا دچار تفرقه شوید چرا که شوکت شما بر اثر اختلاف از بین می‌رود».
وی گفت: وقتی پیروزی آمد مراقب نزاع داخلی باشید تا بتوانید این پیروزی را حفظ کنید.
معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که همه وعده‌های خداوند برای پیروزی ملت محقق می‌شود، گفت: یک درصد دنیا از بعد جمعیت و مساحت داریم، ولی این ۴۰ سال است با سری بلند و پرافتخار در برابر تمام ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده و با تمام مشکلات سر خم فرود نیاورده‌ایم.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت ما این است که همبستگی و انسجام و وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم و در کنار این ستون محکم که خداوند برای ما قرار داده بایستیم و در این وادی بمانیم.
حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: حضرت آقا وقتی به کردستان آمدند فرمودند آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر دهد چه شیعه باشد چه سنی، مزدور دشمن است چه بداند و نداند، آن مرد شیعی که به مقدسات اهل سنت دشنام می‌دهد چه بداند و چه نداند مزدور دشمن است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند حرام شرعی و قانونی است شیعیانی که به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند و گروه دوم وهابیونی که اهل تشیع را تکفیر می‌کنند و حتی اهل سنت که محب اهل بیت هستند را تکفیر می‌کنند حرام شرعی مرتکب می‌شوند.
حجت‌الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: هرچه فکر کردم در این جمع عبارتی برای مردم کردستان بگویم دیدم جمله‌ای بهتر از اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، نیافتم که فرمودند کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ، سرزمین هنر و فرهنگ سرزمین مردم با رشادت و رشد عقلی و آگاهی است که با فداکاری خود فتنه بزرگ را خاموش کردند، کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی نشان افتخاری با خود حمل می‌کند که در کمتر استانی نظیر آن یافت می‌شود.
وی افزود: انشاءالله قدر این همدلی و همراهی‌ها و صمیمیت را بدانید خصوصا علمای دین که در این جلسه هم حضوری فعالی دارند مسئولیت سنگین‌تر از دیگران دارند.
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه علما میراث‌دار انبیا هستند، گفت: راه آن‌ها را باید ادامه دهیم در این استان کردستان فداکاری‌های زیادی بود و به فرموده حضرت آقا شهیدان این استان مظلوم‌تر از شهدای دیگر نقاط کشور هستند.
وی اضافه کرد: ۵ هزار و ۴۰۰ شهید، یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کرد و جانبازان، شهدای روحانی مانند شهید شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی و ... از افتخارات بزرگ مردم استان کردستان است.
حجت‌الاسلام محمدیان گفت: در این استان خانواده‌هایی داریم که ۵ و ۶ شهید شهید تقدیم کرده‌اند که این استان بسیار ارزشمند است که باید قدر آن را بدانیم.
وی با اشاره به پیشنهادی که در سفر مقام معظم رهبری توسط یکی از روحانیون و فرهیختگاه اهل سنت در این باره که همانگونه که کتاب خدمات اسلام و ایران توسط آیت‌الله مطهری نوشته شده خدمات متقابل کرد‌ها به اسلام و ایران نوشته شود، گفت: کردستان خدمات بزرگی برای کشور ما داشته است و مانند قطعه و گوهری درخشان برای ایران است.
حجت‌الاسلام محمدیان اظهار کرد: اسلام و ایران هم متقابل هم برای کردستان خدمات زیادی ارائه کرده است که امیدواریم اهل قلم و پژوهشگران استان بتوانند این کار را انجام دهند.
وی تصریح کرد: این جلسه مربوط به تکریم و معارفه است تکریم از یک دهه تلاش نماینده سابق، ولی فقیه در استان که تمام توان خود را در خدمت به مردم بکار گرفت.
معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز مسئولیت نماینده، ولی فقیه در کردستان به برادر دیگری سپرده می‌شود که سال‌های سال در بین برادران و خواهران اهل سنت در سایر نقاط کشور خدمت کرده است.
وی افزود: انسانی فاضل با روحیه جهادی و ولایی و با روحیه مردم‌داری کار را در استان شروع می‌کند و کارنامه درخشانی از خود در این استان به ثبت خواهد رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار