در هلال احمر کردستان چه می گذرد...
جمعیت هلال احمر استان کردستان که زمانی نه چندان دور منشأ اخبار خوشایند و اتفاقات مثبت و سرشار از خدمات ارزشمند به مردم شریف استان محروم کردستان در حوادث بود ، این روزها حال و روز خوشی ندارد.
کد خبر: ۹۱۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 04 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، متأسفانه انتشار حکم قضایی صادره برای رئیس و تعدادی از کارکنان رده بالای هلال احمر کشور در گروه‌ها و کانال ها‌ی فضای مجازی و از طرفی بعضی از مشکلات داخلی جمعیت هلال احمر استان کردستان از جمله مفقود شدن شبانه ۲ قلاده سگ زنده یاب جمعیت هلال احمر این استان و سایر مشکلات سازمانی داخلی این نهاد که نشأت گرفته از سوء مدیریت مجموعه‌ی مدیریت هلال احمر استان کردستان می‌باشد، باعث خدشه دار شدن جایگاه مردمی این نهاد عام المنفعه گردیده است.

اخیراً برابر اسناد و مدارک موجود، مدیریت هلال احمر استان کردستان در یک اقدام کاملاً تأسف بار و تعجب برانگیز یک دستگاه آمبولانس پیشرفته امدادی را که باید در خدمت امداد رسانی به مردم باشد با تغییر کاربری، از آمبولانس به خودروی سواری جهت استفاده شخصی تبدیل نموده است.

این درحالی است که مدیر عامل کورد زبان جمعیت هلال احمر کردستان با در اختیار داشتن خودروی مناسب درون و برون شهری، خود کاملاً به کمبود‌های جمعیت هلال احمر استان از جمله آمبولانس امدادی واقف هستند.

اما تبدیل آمبولانس پیشرفته امدادی هلال‌احمر که نقش مهمی در عملیات‌های امدادی و انتقال مصدوم و آسیب دیده در حوادث را دارد، به خودروی شخصی و سواری مدیریت استان حاوی نکات و مسائل قابل تأملی است که ذکر آن خالی از لطف نیست:
۱_با وجود آگاهی همه‌ی مردم و مسئولین استان از محرومیت و کم برخورداری استان کردستان. مردم مظلوم استان انتظار دارند که مسئولین دستگاه‌های اداری و اجرایی با تعهد و تلاش مضاعف بر امکانات و تجهیزات سازمان متبوع خود بیافزایند تا شاید این استان از محرومیت فاصله گرفته و خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه گردد، تحت این شرایط مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بنا به چه منطقی دست به تضعیف ناوگان امدادی کردستان زده، آسایش و لاکچری بودن رفت و آمد‌های خود را به ناوگان امدادی هلال‌احمر و خدمت به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان ترجیح داده است.

۲_ هم آن گونه که هم استانی‌های عزیز مطلع و با سفر به اقصی نقاط کشور کاملاً ملاحظه نموده اند استان کردستان در زمینه برخورداری از بزرگراه و اتوبان رتبه‌ی بیست و هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.
آیا کسی هست منکر جاده‌های باریک، دو طرفه و غیر استاندارد و قربانی شدن روزانه تعدادی از هم استانی‌های عزیز به علت وقوع تصادف جاده‌ای در محور‌های نا مناسب سطح استان کردستان باشد؟ قطعا پاسخ این سوال خیر_ خواهد بود.

حال هلال‌احمر استان کردستان که یک سازمان امداد رسان در حوادث جاده‌ای استان بوده و میدانیم که پوشش حوادث بی شمار جاده‌ای استان نیازمند آمبولانس و ناوگان امدادی مناسب می‌باشد. آیا رواست که اولویت امداد و امداد رسانی به حادثه دیدگان را نا دیده بگیریم؟ بدون تردید تبدیل آمبولانس به خودروی سواری جفا در حق مردم کردستان و آسیب دیدگانی که در جاده‌های غیر استاندارد کردستان دچار حادثه می‌شوند و چشم به راه امداد رسانی آمبولانس‌های هلال احمر هستند.

۳_ همانطور که واقفیم و واقفید جمعیت هلال احمر استان کردستان از لحاظ تجهیزات و امکانات امدادی در قیاس با استان‌های همجوار وضعیت مطلوبی نداشته و ندارد؛ لذا اهتمام و احساس مسئولیت در جهت حفظ و نگهداری امکانات و تجهیزات موجود و تلاش در جهت أخذ امکانات و تجهیزات بیشتر و افزایش بضاعت استان، حق مردمی شریف و محروم استان است که به فعالیت مدیران و مسئولین چشم دوخته اند. نه اینکه مدیران آن‌ها را از خط خدمت رسانی خارج نموده و در راستای خواسته، امیال شخصی و راحت طلبی خود به کار گیری بگیرند.

۴_تفاوت عمده‌ی جمعیت هلال احمر با سایر سازمان ها، مردمی بودن و عام المنفعه بودن آن است؛ مردم و داوطلبان این سازمان مردمی از مدیران و مسئولین هلال احمر استان کردستان انتظار دارند که فعالیت‌ها در این نهاد تماماً مردمی بوده و کلیه اقدامات در راستای خدمت هرچه بهتر و بیشتر به مردم باشند؛ لذا تبدیل آمبولانس امدادی به خودروی سواری یک اقدام غیر مردمی بوده و اینگونه حرکات و اقدامات شعار خدمت گذاری، امانت داری، صدیق و صادق بودن مدیران برای مردم را در لفافه پیچیده و مصداق بارز تجمل گرایی، اشرافی گری، راحت طلبی و بی توجهی به مردم در ارائه خدمت صادقانه به آن‌ها را می‌رساند؛ و در پایان، به عنوان یک رسانه که همانا رسالت ما پیگیری مطالبات عموم مردم می‌باشد ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:
الف_ مردم انتظار دارند که آقای مهندس بهمن مرادنیا استاندار بومی کردستان که خود ایشان و استاندار قبل از او نیز آمبولانس سوار بوده و مشابه همین آمبولانس متعلق به جمعیت هلال احمر کردستان را به عنوان خودروی سواری زیر پا دارند و دغدغه دائم ایشان محرومیت زدایی استان است در این چند ماه باقی مانده تا پایان دولت نظارت بیشتری بر عملکرد مدیران داشته و در انتساب آن‌ها سوابق کاری و اجرایی افراد را مورد بررسی و در نظر داشته باشند و تنها به سفارشات سیاسی و حزبی اکتفا نکنند.

ب_مردم استان کردستان انتظار دارند که دستگاه‌ها و واحد‌های نظارتی استان به عنوان مطالبه گر حق مردم و به عبارتی حافظان حق الناس، رسالت خطیر نظارت و نظاره گری خود را بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی خصوصاً مدیران دستگاه‌ها بیشتر به مقام اجرا گذاشته تا هم مدیران به وظایف قانونی خود عمل نموده و قانون گریز نباشند و هم رها بودن و به اصطلاح بی صاحب بودن دستگاه‌های اجرایی و سیستم‌های اداری به ذهن مردم خطور نکند.

ج_مردم کردستان انتظار دارند که ریاست جمعیت هلال احمر کشور از هم‌زبانان مردم استان بوده و کورد می‌باشند ضمن نظارت بیشتر بر عملکرد مدیر و مجموعه‌ی مدیران هلال احمر کردستان داشته و همچنین واحد‌های نظارتی این جمعیت آن‌ها هم بر اساس اصول و اهداف جمعیت هلال احمر، جناح بندی سیاسی را کنار و با خاطیان برخورد نموده و مشکلات هلال احمر کردستان خصوصاً در این چند ماهه اخیر را که در ابتدا این گزارش به آن‌ها اشاره شد بیشتر رصد نموده و در صدد حل این مشکلات باشند.

حال امدادی برای حال، هلال‌احمر کردستان برسانید.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار