رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: مشاغل پرخطری که طبق اعلام ستاد کرونا عامل سرایت بالای بیماری ویروسی هستند، متاسفانه با وجود پیگیری‌های زیاد در قصرشیرین همچنان فعال بوده و تعطیل نشده است.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 07 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،دکتر رضا منصوری افزود: برخی از مشاغل پرخطر مانند بازارچه شاه عباسی که یک مکان سرپوشیده و عاملی برای سرایت و شیوع بیماری کرونا در قصرشیرین است همچنان روزانه مملو از جمعیت زیادی خریداران و بازدید کنندگان است که در سرایت بیماری تاثیرگذار است.

وی اظهارداشت: درست است که مردم مشکل معیشت و اقتصاد دارند اما سلامتی اولویت اول است از این رو باید مشاغلی که باعث مخاطره انداختن سلامت مردم می شود، تعطیل شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در قصرشیرین تاکنون ۲۷۷ تن به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۰ تن فوت کرده اند.

رضا منصوری اضافه کرد: همچنین هم اکنون ۲۱ تن در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین بستری هستند که تعدادی از بستری ها مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است که به این مرکز درمانی منتقل شده اند.

او ادامه داد: از مردم می خواهیم توصیه های بهداشتی و استفاده از ماسک را در بیرون از منزل جدی بگیرند چون ویروس کرونا در کمین تمامی افراد است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین اظهار داشت: مردم از ترددهای غیرضرور در بیرون از منزل پرهیز کنند و برای مهار موج سوم کرونا حتما در منازل خود بمانند.

وی گفت: افرادی که هرگونه علایم سرما خوردگی دارند حتما در منزل بمانند و استراحت کنند و درصورت وخامت حال به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: متاسفانه عده ای از مردم همچنان کرونا را جدی نمی گیرند و سهل انگاری این عده باعث شیوع و انتقال بالای آن شده است.

وی با بیان اینکه آزمایش پی سی آر برای تشخیص کرونا همه روزه در مرکز ۱۶ ساعته این شهرستان انجام می شود، گفت: این آزمایش برای افراد بالای ۶۰ سال و همچنین افراد دارای بیماری زمینه ای رایگان انجام می شود.

وی همچنین از پیگیری لازم کادر درمان از وضعیت افراد مبتلا در قرنطینه و خانواده های آنان تا زمان بهبودی کامل خبر داد.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۵ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۹۲ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۸ هزار و ۸۵۲ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان کرمانشاه بستری و ۱۶ هزار و ۷۱۹ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار