فرمانده انتظامی استان از آغاز طرح زمستانه ترافیکی با همكاري ۱۲۲تیم گشت خودرویی و موتوری پليس راه و راهور و همكاري ديگر دستگاه هاي امدادي خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 10 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار"حسن مفخمی شهرستانی"در رزمایش طرح زمستانه ترافیکی استان مرکزی با بيان آمادگی کامل نیروهای امدادی از جمله سازمان آتش‌نشانی، راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری، سازمان اتومبیل‌رانی وگردشگری در کنار پلیس در اجرای طرح زمستانه ترافیکی افزود: با آغاز اين طرح، نیروهای خدماتی و امدادی با استفاده از حداکثر توان اجرایی و امکانات موجود، آماده ارائه خدمات مضاعف در ایام زمستان به هم‌وطنان در محورهای مواصلاتی استان هستند.
وی با بیان اینکه استان مرکزی نقطه اتصال شمال و جنوب و شرق به غرب کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: حضور پلیس و نیروهای خدماتی و امدادی در این مسیرها، ارتقاء امنیت ترافیکی و قوت قلب برای مسافران در طول تردد در محورهای مواصلاتی به شمار می‌رود.
سردار مفخمی شهرستانی از پوشش تمام محورهای استان در طرح زمستانه ترافیکی در استان مرکزی خبر داد و افزود: ۹۰ تیم گشت خودرویی و ۳۲ تیم موتور سوار پلیس راهور و راه در محورهای مواصلاتی استان مرکزی آماده ارائه خدمات ترافیکی به هم‌وطنان در مدت زماني اجرای این طرح خواهند بود.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به كاهش۱۰درصدي كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي، كاهش ۲۶درصدي تعداد مجروحان تصادفات و در مجموع كاهش ۴۱ درصدي كل تصادفات در محورهای مواصلاتی استان مركزي، اظهار داشت: اين مهم با هم افزايي،‌همراهي و برنامه ريزي عملياتي از سوي مسئولان استاني در شوراي راهبري ترافيك و در سايه تلاش هاي دستگاه هاي امدادي و پليس تحقق يافت.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، مهمترین علت تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در طول این مدت بوده است یادآورشد:در ۸ماهه ابتدایی امسال محل وقوع تصادفات بر اساس کاربری نوع راه، ۲۱ درصد در محورهای اصلی، ۲۹ درصد در بزرگ راه ها، ۱۸ درصد در آزاد راه ها و ۳۳ درصد نیز در محورهای فرعی و روستایی بوده است.
وی در ادامه به برنامه ريزي هاي انجام شده در اعمال محدوديت های تردد کرونایی از سوی پليس استان نيز اشاره کردو گفت : در ۱۹ روز اجراي طرح محدوديت هاي ترافيكي اعلامي از ستاد ملي مقابله با كرونا، ميزان تردد ها در محورهاي مواصلاتي استان، در حدود ۴۶ درصد كاهش داشته است.
اين مقام انتظامي افزود:‌ در اين مدت تعداد ۴۵۷ مورد اعمال قانون يك ميليون توماني، ۳۴۳ مورد اعمال قانوني ۵۰۰ هزار توماني و اعمال قانون ۲۰۰ هزار توماني ۳۱۳۲ مورد براي رانندگان متخلف با توجه به وضعيت ترددها در شهرستان هاي قرمز و نارنجي صادر و براي ۳۲۲۱ راننده كه ممنوعيت هاي ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را نيز رعايت نمي كردند، نيز پيامك هايي ارسال شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح زمستانه ترافیکی استان مرکزی از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد از عموم مردم خواست تا در طول زمستان، قبل از هرگونه اقدام برای سفر از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کرده و با تجهیز خودرو به لاستیک یخ شکن و ایمنی و سالم بودن چراغ‌ها زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی، لباس گرم، پتو، آب و مواد خوراکی به همراه داشته باشند تا با همکاری شهروندان با نیروهای امدادی و خدماتی و پلیس سفری ایمن را پشت سر بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار