رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح تحقیقاتی بررسی آلودگی هوای اراک، نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۹۲۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 17 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: این میزان اعتبار برای انجام طرح تحقیقاتی آلودگی هوای اراک مورد نیاز است و این مهم با توجه به صنعتی بودن استان، بسیار ضروری است.
وی اظهار داشت: این استان با وجود صنعتی بودن فاقد طرح تحقیقاتی در زمینه آلودگی است و تمام اظهار نظرها در این زمینه در حد فرضیه باقی مانده است.
وی تاکید کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت در منابع، محققان کار های پژوهشی را رها نکرده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی اراک موفق به ارتقا جایگاه تحقیقاتی شده است.
متولی سلامت استان مرکزی یادآورشد: انجام یک طرح تحقیقاتی کامل که به سئوالات مسئولان در خصوص آلایندگی استان پاسخ دهد، موضوع مهمی است که چند سال به خاطر مباحث مالی، مسکوت مانده بود.
دکتر جمالیان افزود: توجه به طرح تحقیقاتی آلاینده‌های آب و هوایی در کنار طرح‌های تحقیقاتی کرونا در استان مصوب و به وزارت بهداشت ارسال شده است.
وی یادآور شد: طرح جامع طرح خوبی است که شامل ساختار زمین‌شناسی، خاک‌شناسی، ساختار توسعه زیرساخت‌ها، منابع فضای سبز، پوشش‌های گیاهی، الگوی کشت، عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آن دیده شده است.
دکتر جمالیان تاکید کرد: کارخانجات موظف اند، پیوست سلامت را که شامل همه مسائل زیست محیطی و بهداشتی می‌شود را به تصویب رسانده و برای آن مجوز بگیرند که اگر جدی گرفته شود هیچ مجوزی که در منافات با سلامت مردم باشد، داده نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار