فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ایلام در زمینه برگزاری آیین های شهادت شهید سلیمانی در سال گذشته و نیز طرح در حال اجرای سلامت محله محور شهید سلیمانی استان برتر و پیشرو کشور است.
کد خبر: ۹۲۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 20 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار جمال شاکرمی  در چهارمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته برنامه سوگواری محلی چمر به مناست شهادت سردار سلیمانی و همراهانش که در شهرستان ملکشاهی برگزار شد، به عنوان شاخص ترین برنامه عزاداری کشور معرفی و بارها در شبکه های مختلف سیما بازپخش شد.

وی افزود: طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی نیز که طراحی و شکل گیری آن در این ایلام کلید خورد و به سایر استان های کشور بست و گسترش یافت، باز هم ایلام استان پیشرو و موفق در این زمینه بود و میزان ابتلا، فوت و بستری شهروندان به علت اجرای درست و دقیق این طرح کاهش محسوس یافته است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در مورد مراسم های سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همراهانش یادآور شد: این مراسم ها با حضور یکی از چهره های شاخص کشوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استفاده از بسترهای فضای مجازی برگزار خواهد شد.

سردار شاکرمی با بیان اینکه انسجام مسوولان و دستگاه های فرهنگی و نظامی استان در خصوص موضوعات مرتبط با دفاع مقدس مطلوب و موثر است، تاکید کرد: اما بعضی از یادمان های استان برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تزریق اعتبارات بیشتر هستند که در این زمینه شرکت های وابسته به وزارت نفت می توانند حضوری موثر داشته باشند.

وی اضافه کرد: حسینیه یادمان شهدای قلاویزان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دل زمین و با استحکامات و تجهیزات نوین و خاص در حال احداث است که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: باید زیرساخت های یادمان شهدای شرهانی به علت اهمیت این یادمان در سطح ملی تا سال ۱۴۰۰ تکمیل شود، همچنین اِلمان شهری شهید گمنام واقع در محوطه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تا سوم خرداد سال آینده به اتمام برسد، تفاهم نامه منعقد شده با شرکت های وابسته به وزارت نفت در مورد یادمان میمک نیز مورد بازنگری و تغییر قرار بگیرد.

شاکرمی تاکید کرد: باغ موزه و یادمان های دفاع مقدس در صورت تکمیل زیرساخت ها می توانند به قطب های گردشگری جنگ و محلی برای زیارت کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور تبدیل شوند.

وی در مورد انتشار کتب مربوط به دفاع مقدس گفت: تاکنون ۳۰۰ عنوان کتاب در این زمینه چاپ و منتشر شده و تا پایان سال جاری نیز ۴۰ عنوان کتاب دیگر نیز در دست چاپ است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار