معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از شناور شدن ارائه تسهیلات تولیدی به واحدهای مختلف استان از ابتدای بهمن ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 05 January 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری که امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سخن می گفت با اشاره به بودجه 50 میلیاردی در نظر گرفته شده با اولویت تجهیز نمایشگاه دائمی استان قم اظهار کرد: این بودجه باید در زمان مورد نظر خود استفاده شود تا کارکرد لازم را داشته باشد و همچنین سبب ایجاد تشویق در بین کارآفرینان و فعالان اقتصادی شود.

وی اضافه کرد: در جلسات اخیر این ستاد و در چند نوبت درباره مهلت یک ماهه دستگاه ها در جهت جذب تسهیلات بانکی جهش تولید و حمایت از واحدهای تولیدی سخن به میان آمده است و البته مقرر شده بود تا در صورت عدم جذب این تسهیلات در برخی از بخش ها، متقاضیان مازاد دیگر بخش ها بتوانند از این تسهیلات بهره گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: بر این اساس و با تأیید استاندار، پیشنهاد شناورسازی ارائه این تسهیلات از ابتدای بهمن ماه سال جاری و در بین بخش های مختلف استان اعم از صنعتی، کشاورزی و حوزه گردشگری مورد تصویب قرار گرفته است و به مرحله اجرا در می آید.

غضنفری با بیان اینکه استان قم جزو استان های پیشرو در عقد قرارداد دریافت تسهیلات تولیدی با بانک های عامل استان بوده است خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا پروژه های جهش تولید از محل منابع داخلی تأمین شود و البته دیگر پروژه ها نیز از سایر محل ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی سپس به اهمیت حوزه آموزش فنی و حرفه ای در امر اشتغال و به کارگیری نیروی انسانی ماهر در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی اشاره کرد و بیان کرد: در این زمینه، طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه و استفاده از آنان در واحدهای تولیدی استان دنبال می شود، در عین حال که خود این واحدها هم باید نسبت به تقاضای موجود، اقدام به جذب نیروهای کارآمد نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین افزود: آمارها نشان می دهد بیمه شدگان اجباری از حدود 131 هزار مورد در آذر ماه سال گذشته به حدود 134 هزار مورد در آذر ماه سال جاری و البته تقاضای بیمه بیکاری نیز از حدود 2400 مورد در آذر ماه 1398 به حدود 2100 مورد در آذر ماه سال 1399 رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار