پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: بیمارانی که نیاز به پلاکت دارند اکثرا بیماران سرطانی هستند و اهدای پلاکت برای این افراد فوق العاده حیاتی و لازم است
کد خبر: ۹۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 31 May 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:برای خونگیری فعالیت های خود را در شهرستان ها  آغاز کرده ایم و از ۲خرداد اسلام آباد ، ۵خرداد سنقر، ۹ خرداد روانسر، در ۱۲خرداد گیلانغرب ، ۲۳خرداد جوانرود، ۲۶خرداد کنگاور و ۳٠ خرداد  مجددا به اسلام آباد غرب خواهیم رفت.

وی خاطر نشان کرد: در سایر شهرستان ها نیز اگر ارگان ها اعلام آمادگی کنندو مکان مناسب در اختیار ما قرار دهند  برای خون گیری با افتخار خدمت انها خواهیم رسید.

صالحی فر افزود: استقبال و مشارکت مردم در شهرستان ها خوب بود و از مردم پوزش می طلبیم که نمی توانیم بیشتر حضور پیدا کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: اتوبوس هایی برای ارگان ها، ادارات و کارخانه جات داخل شهرستان تدارک دیده شده است، طی هفته گذشته در شرکت زمزم مستقر شدیم و فردا سه شنبه در کارخانه سیمان هستیم، این برنامه ها به صورت هفته ای برگزار می شود.

وی افزود: مشارکت مردم به نسبت خوب است اما به علت مصرف بالا با کمبود مواجهه هستیم، هم به دلیل کاهش آمار در ماه مبارک رمضان و هم شروع مجدد اعمال جراحی،در استان بین ۱۵٠ الی۲٠٠ واحد خون در روز نیاز داریم و طبیعتا به همین میزان هم باید ورودی داشته و همیشه مقداری ذخیره نیز باید در مرکز داشته باشیم برای مواقع اضطرار که بتوانیم پاسخگو باشیم،الان ذخیره ها در حد معقول هستند اما ایده ال نیست.

صالحی فر تاکید کرد: عمده  مشکل روی تامین پلاکت است و از مردم خواهشمند هستیم در حوزه ی اهدای مستقیم پلاکت همکار کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارانی که نیاز به پلاکت دارند اکثرا بیماران سرطانی هستند چه بزرگسال و چه کودک و اهدای پلاکت برای این افراد فوق العاده حیاتی و لازم است.

وی در پایان گفت: برای بعضی بیماران از صبح تا غروب درگیر هستیم تا یک نفر را پیدا کنیم به بیمار پلاکت اهدا کند، چیزی حدود یک و نیم الی دو ساعت زمان شخص اهدا کننده گرفته میشود اما در واقع جان آن بیمار سرطانی را از مرگ حتمی نجات می دهد، لطفا مردم کمک کنند تا بتوانیم در این زمینه جان بیماران را نجات دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار