فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: محدودیت‌های شدید و سختگیرانه با توجه به شرایط قرمز کرونایی در شهرستان اجرا شده و در این راستا همکاری مردم و تلاش و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت شرایط ضروری است.
کد خبر: ۹۶۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 03 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،نورالدین فرزادی پور  افزود: هفته قبل وضعیت شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا از رنگ نارنجی به قرمز تغییر کرد تا تنها شهرستانی در استان کرمانشاه باشیم که وضعیتش این گونه است.

وی اظهار داشت: اگر صادقانه، آگاهانه و منصفانه قضاوت کنیم پدیده و رخداد موجود حاصل عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی و کوتاهی و قصور همه ما از مسوول گرفته تا مردم و کَسبه بازار بوده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: اگر تدبیری با همکاری و تعامل همدیگر در وضعیت موجود نداشته باشیم شاهد از دست رفتن جان تعداد بیشتری از همشهریان و وخیم شدن اوضاع خواهیم بود.

وی یادآور شد: تاکنون ۹۳ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: همه مردم و عزیزانی که دل در گرو سلامت جامعه دارند باید دست به دست هم داده و در یک تعامل و همکاری همه جانبه شهر را قرنطینه کنند تا با تغییر و رعایت اصول و موازین بهداشتی برای همیشه ویروس کرونا در سرپل ذهاب ریشه کن شود .

فرزادی پور اضافه کرد: برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد که به صورت جدی باید اجرایی شود، کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های شهر، تعطیلی کسبه و بازار برای یک هفته، قرنطینه خانگی و پرهیز از تردد غیر ضرور و دورهمی به خصوص مراسم ترحیم از مهمترین محدودیت‌های، اجرا شده، است.

وی افزود: به مراکز پزشکی قانونی، غسالخانه و شهرداری ها توصیه شده که چنانچه اعضای خانواده متوفی برای اخذ گواهی پزشک مراجعه کرد نسبت به اخذ تعهد برای حداکثر حضور ۱۰نفر در مراسم ختم اقدام و این امر در شهر و روستاها با دقت و نظارت لحاظ شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب یادآور شد: چنانچه در روستاها در اجرای دستورالعمل ها مشارکت نباشد این قصور دهیاران و بخشداران است که این قصور به دادستانی گزارش و علیه آنها اعمال قانون انجام می‌گیرد.

فرزادی پور اظهار داشت: تالارهای پذیرایی و مراسم عروسی به طور مطلق تعطیل و با هرکسی که در معابر و اماکن شخصی مراسم تجمعی برگزار کند، برخورد قانونی می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی شده تا تردد در خیابان‌های شهر را از طریق ایجاد نیوجرسی مدیریت کنیم تا عبور و مرور به حداقل ممکن برسد که البته این کارقدم به قدم اجرا خواهد شد و اگر محدودیت‌ها اضافه شود مشکلات بیشتری دامن گیر مردم خواهد شد.

سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار