با حضور رئیس قوه قضائیه انجام شد؛
ساختمان زندان شهرستان اسلام‌آبادغرب در پنجمین روز از گرامیداشت هفته قوه قضائیه در مراسمی به صورت همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس قوه قضائیه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۷۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 26 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، دستاوردهای جدید فن آوری اطلاعات و پروژه‌های عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

 

این مراسم با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی و محلی برگزار شد.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه زندان جدید اسلام آباد غرب در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع افتتاح شد، گفت: این زندان با زیربنای ۲ هزار و ۶۸۰ مترمربع در ۲ کیلومتری کمربندی اسلام آباد غرب واقع شده و ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد

وی افزود: کلنگ ساخت این پروژه در سال ۱۳۷۶ بر زمین زده شد که تا سال ۱۳۹۰ ساخت آن را سازمان مسکن و شهرسازی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برعهده داشت.

توسلی زاده گفت: سازمان همیاری شهرداری نیز تا سال ۱۳۹۶، ساخت ۲۰ درصد دیگر آن را عهده دار شد اما از سال ۱۳۹۷، نظارت آن را دفتر فنی اداره کل زندان استان بر عهده گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: با سفر حضرت آیت الله رییسی، رئیس محترم قوه قضاییه در دی ماه ۹۹ به استان و دستور وی مبنی بر کار جهادی، با تزریق بیش از ۲ میلیارد تومان دیگر ساخت این پروژه تسریع شد.

وی مجموع کل اعتبار ساخت این زندان از ابتدا تاکنون را ۱۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان اعلام کرد.

طبق آماری که توسلی زاده ارائه داد: سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نزدیک ۲ برابر جمعیت استان به دادگستری مراجعه داشته اند.

وی مجموع پرونده های دادگستری استان را در سال گذشته ۴۳۰ هزار پرونده اعلام کرد و افزود: ۱۰ درصد این پرونده ها مربوط به جرایم مهمی مانند سرقت مسلحانه، اشرار و قاچاقچیان می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار