حشمت الله صیدی :
شهردار سنندج گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه به شهرداری سنندج اختصاص یافته که این میزان در سال ۱۳۹۶ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود.
کد خبر: ۹۸۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 03 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، حشمت الله صیدی شهردار سنندج در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان با اشاره به عملکرد چهار ساله خود در این پست مدیریتی خاطر نشان کرد: سال ۱۳۹۶ بودجه شهرداری سنندج یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود و در مقابل این بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی داشت و در پایان سال یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از این میزان بودجه تحقق یافت.

وی افزود: در این چهار سال و علی رغم تمام مشکلاتی ک I در کشور بود و تمام بخش‌ها را درگیر کرد و شهرداری نیز از این قاعده مستثنی نبود، شهرداری سنندج اقدامات بسیار خوبی انجام داد و امسال بودجه ما به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه در حال حاضر بدهی شهردار به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال رسیده است، گفت: اگر به نسبت گذشته حساب شود این میزان بدهی عدد خیلی ناچیزی است و شهرداری بدهکار وجود ندارد.

وی یادآور شد: در شروع عملیات اجرایی هر پروژه پیش پرداخت به پیمانکاران پرداخت شده و کارکرد پروژه‌های مهم و کلیدی که در شهر اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد نیز پرداخت شده است.


صیدی در ادامه با بیان اینکه در این چهار سال تلاش شده که منابع‌های درآمدی خوبی برای شهرداری سنندج خلق شود گفت: اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها یکی از اقدامات بسیار خوبی بوده که با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان نهادینه شد.

وی افزود: امروز ماده ۱۰۱ در حریم شهر نیز اعمال می‌شود، و در این مدت پنج هزار میلیارد ریال مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی ثبت شده و تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال آن در قالب‌های مختلف مختلف تهاتر و وصول شده است.

شهردار سنندج اضافه کرد: یکی از سال‌هایی که عدد قابل توجهی از مطالبات وصول شد، سال ۱۳۹۸ بود که یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال مطالبات وصل شد و بصورت ملک گرفته شد.

وی به اراضی و املاک تملک شده سهم ۱۰ درصد مطالبات از راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: شهرک آبشار ۱۲۶ قطعه با کاربری مسکونی، شهرک پنج آذر ۷۶ قطعه مسکونی و تجاری، زیباشهر ۱۵ قطعه مسکونی و تجاری، عرصه فروشگاله رفاه چها هزار و ۲۰۰ متر مربع تجاری، شهرک بعثت سه هزار و ۲۶۰ متر مربع تجاری و ۱۸۰ هکتار اراضی ملی با کاربری فضای سبز از جمله این املاک است.

صیدی در ادامه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در این دوره پیگیری برای ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی بود که با تکشیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از پتانسیل و نظرات هنرمندان و صنعتگران این طرح آماده و به دفتر یونسکو در فرانسه ارسال شد.

وی با بیان اینکه در آبان سال ۱۳۹۸ یونسکو رسما پیوستن به شبکه شهر‌های خلاق جهان در زمینه موسیقی را تایید کرد، اضافه کرد: شبکه شهرهایب خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ و برای ترویج همکاری میان شهر‌هایی به راه افتاد که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بودند.

شهردار سنندج افزود: تاکنون ۲۴۶ شهر در دنیا توانسته اند به شبکه شهر‌های خلاق ملحق شوند که سهم ایران چهار شهر سنندج (موسیقی)، رشت (غذا)، اصفهان (صنایع دستی) و بندرعباس (صنایع دستی و مردمی) است.


وی در ادامه گفت: بعد از اتمام اجرای طرح پیاده راه فردوسی یکی از برنامه‌های مدیریت شهری و همچنین مطالبه به حق شهروندان از مجموعه مدیریت شهری بحث ساماندهی دستفروشان این مسیر بود.

صیدی افزود: با برگزاری جلسات مختلف و پیگیری‌های انجام شده و تعامل و همکاری دستگاه‌های ذیربط طرح ساماندهی دستفروشان پیاده راه فردوسی اجرا شد و این طرح موجب رضایتمندی شهروندان، کسبه این پیاده راه و همچنین دستفروشان این معبر را فراهم کرد.

وی اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیرهمسطح توحید، احداث بلوار ۲۴ متری عباس کندی در آبیدر، احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان، بلوار ۳۶ متری کامکار‌ها در دگران، احداث میدان امام رضا در ورودی ناحیه منفصل شهری ننله و احداث باند دوم بلوار کمال الملک را از دیگر پروژه‌های اجرا شده در شهرداری سنندج اعلام کرد.

شهردار سنندج افزود: انجام یک میلیون و ۱۸۰ هزار متر مربع آسفالت محلات و معابر، احداث کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک، ثبت معدن سنگ لاشه برای تامین مصالح، احداث پایانه حمل و نقل عمومی در میدان آزادی سنندج، آغاز ساماندهی ورودی سنندج- همدان (بلوار ابن سینا) و ساماندهی ورودی پنج آذر از دیگر پروژه‌هایی است که در این دوره انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری، محیط زیست و فضای سبز نیز اقدامات قابل توحجهی انجام شده است گفت: احداث بوستان ۲۰ هکتاری تفریحی، ورشزی و فرهنگی کوچک ره ش، احداث پارک مشاهیر کورد در آبیدر، احداث یک هکتار فضای سبز در کمربندی آبیدر و ساماندهی پارک امانیه و امیریه و ساماندهی میدان هفت اسیباب از جمله این طرح‌ها است.

صیدی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها و طرح‌هایی که در دست اجرا است، سرانه فضای سبز سنندج از ۵.۶ دهم به ۷.۷ دهم ارتقا یافته است، افزود: همچنین در این دوره مجموعه تفریحی زیپ لاین و پل معلق در آبیدر سنندج انجام شد که می‌تواند برای در تامین نشاط و شادابی نسل جوان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی به آغاز احداث بوستان ۱۴ هکتاری آشتی در فرجه اشاره کرد و گفت: همچنین در این دوره پارک ۲ هکتاری به سبک باغ ابرانی در آبیدر سنندج احداث شده و نوع طراحی آن به گونه‌ای است که امکان برگزاری مراسم‌های فرهنگی وجود دارد.


شهردار سنندج همچنین به آغاز اجرای پروژه بزرگ سنه سنتر اشاره کرد و گفت: این مجتمع تجاری در بلوار پاسداران و با مشارکت سرمایه گذار خارجی از اقلیم کردستان با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به نرخ سال ۱۳۹۸ در حال احداث است.

وی اضافه کرد: این مجموع در زمینی به مساحت بیش از ۱۵ هزار و ۵۵۳ متر مربع با دسترسی از بلوار پاسداران و جاده ساحلی در ۲ طبقه زیرزمین بصورت پارکینگ، همکف تجاری، سه طبقه تجاری، ۷۱۴ واحد پارکینگ، ۸۵۷ واحد تجاری و ۲۰۴ واحد انبار تجاری با زیربنای حدود ۶۰ هزار مت مربع در حال احداث است.

صیدی همچنین به احداث شهربازی در پارک ملت سنندج اشاره کرد وگفت: این شهربازی در زمینی به سماحت ۲۳ هزار متر مربع با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریالی در حال احداث سات.

وی احداث شهربازی فامیلی لند را از دیگر پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: این شهربازی مجهز و استاندارد وسایل بازی و تفریح برای کودکگان و بزرگسالان نیز در نظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار