نشست دکتر محسن فتحی با مدیران و خبرنگاران رسانه‌های کردستان
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: نظام مسائل و مشکلات رسانه‌ای استان باید مطرح و پیگیری شود که در این راستا یک کارگروه متشکل از مدیران و خبرنگاران فعال استان با همراهی و حمایت مجمع نمایندگان باید تشکیل شود.
کد خبر: ۹۸۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 14 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، دکتر محسن فتحی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: جامعه رسانه‌ای استان صادق‌ترین و شرافتمندانه‌ترین خبرنگاران کشور هستند و خبرنگاران کردستان صادقانه در راستای رفع معضلات استان گام برداشته و همواره مشکلات و معضلات استان را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در روز خبرنگار مسئولان به یاد مشکلات و مسائل حوزه فعالیت خبرنگاران می‌افتند، افزود: خبرنگاران علیرغم مشکلات و مسائلی که در زندگی شخصی خود با آن روبه‎‌رو هستند، اما هیچگاه اجازه نداده‌اند به آزادی، حریت و رسالت اطلاع‌رسانی شان لطمه‌ای وارد شود که براین اساس مسئولان باید خود را در مقابل ادای حق خبرنگاران مسئول بدانند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان بیان کرد: یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس در حوزه نظارتی بوده است که این نظارت به وسیله رجوع به مطبوعات، جراید و خبرگزاری‌ها کسب می‌شود و رسانه‌ها با انتقال کم و کاستی‌ها زمینه پیگیری این معضلات توسط نمایندگان مجلس را فراهم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه پویایی رسانه‌های استان موجب می‌شود حوزه نظارتی نمایندگان مجلس قوی‌تر شود، افزود: خوشبختانه فضای رسانه‌ای استان کردستان از حضور خبرنگاران فعال و پویایی بهره‌مند است که این برای استان بسیار مفید خواهد بود.
فتحی عنوان کرد: نظام مسائل و مشکلات رسانه‌ای استان باید مطرح و پیگیری شود که در این راستا یک کارگروه متشکل از خبرنگاران فعال استان باید تشکیل تا مسائل صنف خبرنگاران پیگیری و گوشه‌ای از خدمات خبرنگاران جبران شود.
وی ادامه داد: انتظار ما از جامعه رسانه‌ای این است که همواره مطالبه‌گر حقوق خود نیز باشند و باید فضایی را ترسیم کنیم که جامعه رسانه‌ای استان بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند و ما نیز باید ظرفیت و پتانسیل یک نماینده مجلس را در اختیار جامعه‌رسانه‌ای خواهیم گذاشت تا دغدغه و مشکلات خبرنگاران رفع و رجوع شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان به اختصاص پیشرفته‌ترین دستگاه تشخیص سرطان به استان کردستان با حمایت هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در سطح کشور چهار دستگاه پت اسکن وجود دارد که سه دستگاه در تهران و یکی در مشهد و اخیرا نیز سه دستگاه دیگر وارد شده که به شیراز، اصفهان و غرب کشور اختصاص یافت که با رایزنی‌های صورت گرفته این دستگاه به استان کردستان اختصاص یافت که تا روز آینده در بیمارستان کوثر سنندج نصب و راه‌اندازی می‌شود.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اختصاص این دستگاه به استان کردستان بخش پیوند مغز استخوان، بخش‌های جراحی سرطان در استان راه‌اندازی می‌شود و در نتیجه شهر سنندج به قطب سرطان غرب کشور تبدیل می‌شود، توریسم درمانی در استان رونق و دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارتقاء می‌یابد.
وی به پیگیری برای راه‌اندازی دانشکده بین‌المللی داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تحقق این امر بتوانیم در سال‌های آتی در رشته داروسازی در این دانشکده دانشجو پذیرش شود.
فتحی به یکی دیگر از مطالبات مردم استان در حوزه کشاورزی اشاره و عنوان کرد: بحث حق آبه استان و اجحاف در حق مردم و کشاورزان کردستانی یکی از دغدغه‌های مردم بوده است و علیرغم اینکه استان حوزه آبخیز ۵ روخانه بزرگ کشور بوده و هشت درصد آب‌های سطحی کشور به کردستان اختصاص دارد، فقط ۱۲ درصد اراضی کشاورزی ما آبی و ۸۸ درصد اراضی دیم بوده در حالیکه میانگین اراضی آبی در کشور ۴۸ درصد است.
وی افزود: در دولت گذشته و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذشته استان موفق به ۱۹۶ هزار هکتار حق آبه برای استان شدند که برای تبدیل شدن این امر به واقعیت به هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که با بودجه‌های قطره چکانی تحقق نمی‌شود چراکه سرعت تورم از منابع مالی ما بیشتر است.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان بیان کرد: تاکنون شش هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل شد که در تیرماه گذشته این طرح‌ها افتتاح شد و دو هزار هکتار آن در کامیاران بود.
وی به مشکل آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: برای تأمین آب شرب سنندج ۲۴۰ میلیادر تومان منابع مالی برای آن تعیین شده که به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شرکت پیمانکاری تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به گفته شرکت پیمانکاری کمتر از یکسال انتقال آب به تصفیه خانه سنندج تحقق می‌یابد.
فتحی به مشکل سیستم شبکه توزیع آب استان اشاهر کرد و گفت: ما در استان کردستان ۴۰ درصد هدررفت آب داریم و این امر نشان می‌دهد که سیستم توزیع آب استان نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.
وی به مشکل فرودگاه شهر سنندج اشاره کرد و گفت: این فرودگاه به دلیل اینکه کوه اطراف آن را پوشانده شرکت‌های هواپیمایی رغبت برای اختصاص پرواز به این فرودگاه ندارد و شرط آن‌ا استانداردسازی فرودگاه سنندج است که با توجه به تحریم‌های موجود علیه کشور تامین این تجهیزات ممکن نیست.
وی با اشاره به راه‌اندای فرودگاه سقز تصریح کرد: فرودگاه سقز به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب ظرفیت تبدیل شدن به فرودگاه بین‌المللی را دارد که امیدواریم به زودی این امر در استان تحقق یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار