حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در بازدید ۳ ساعته از زندان مرکزی شهرستان سقز اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از برنامه‌های راهبردی دادگستری استان است و همچنین با مخلان امنیت جامعه و مرتکبین جرایم خشن نیز قاطعانه برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 14 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، رئیس کل دادگستری استان کردستان به همراه دادستان عمومی و انقلاب و رئیس زندان شهرستان سقز از زندان مرکزی این شهرستان بازدید نموده و ضمن سرکشی از تمامی بند‌های زندان سقز از نزدیک و بصورت چهره به چهره با مددجویان دیدار و گفتگو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
حجت الاسلام حسینی در ابتدای این بازدید اظهار داشت: سیاست قوه قضاییه در رسیدگی‌های قضایی مبتنی بر این است که ۱۵ درصد از مجازات‌ها باید مجازات جایگزین حبس باشد و در زندان‌های استان کردستان نیز این سیاست دنبال می‌شود.
وی هدف از حضور و سرکشی منظم قضات از زندان‌ها را کاهش فرآیند رسیدگی به درخواست‌های زندانیان عنوان کرد و تاکید کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری مقرر گردیده تا قضات دادگستری استان با حضور منظم و برنامه ریزی شده در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گیرند و برای حل و فصل آن در چارچوب حدود و اختیارات قانونی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی‌های اصلاحی و تربیتی که در زندان‌های استان اجرا می‌شود زمینه ساز بازپروری اجتماعی زندانیان شود و سبب شود که زندانی بازگشت مجدد به زندان نداشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: سیاست دادگستری استان برخورد جدی، قاطع و به هنگام با افرادی است که با ایجاد رعب و وحشت موجب سلب امنیت و آسایش شهروندان می‌شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار