رئیس کل دادگستری استان کردستان در جمع قضات شهرستان سقز:
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی ضمن حضور سرزده در دادگستری شهرستان سقز با قضات این شهرستان دیدار کرد و اظهار داشت: قضات در رسیدگی به پرونده‌ها در زمان مشخص و در جلسه رسیدگی اول در خصوص صدور حکم اقدام کنند.
کد خبر: ۹۸۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 14 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در معیت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در دادگستری سقز حضور یافت و با قضات در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان دیدار کرد.
حجت الاسلام حسینی در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سید وسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: باید تا حد امکان از برکات ویژه این ماه پرفیض و شان استفاده کنیم و از زیارت عاشورا غافل نشویم.
وی افزود: محبت، مودت و توسل به اهل بیت (ع) در امور زندگی مان بسیار کارگشاست و امیدواریم در دهه اول محرم مشمول عنایات خاص ایشان شویم.
رئیس کل دادگستری استان کردستان وضعیت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز را از لحاظ تعداد شعب متعارف مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر وضعیت موجودی پرونده‌های شعبات متعارف و منطقی باشد موجب رضایت بیشتر مردم از دستگاه قضایی خواهد شد و قضات دادسرای سقز سعی کنند تا وضعیت مطلوب موجود را حفظ نموده و سعی در ارتقاء آن داشته باشند.
وی افزود: البته بعضی از شعب دادگاه شهرستان سقز دارای موجودی نامتعارف می‌باشند که لازم است همکاران قضایی و اداری بر اساس آخرین طرح ابلاغی کاهش موجودی شعب و با یک تلاش مضاعف و کار جهادی در مهلت مقرر نسبت به کاهش موجودی این شعب تا حد متعارف اقدام نمایند.
حجت الاسلام حسینی ضمن اشاره به اقدام جهادی کادر درمان در خدمت رسانی به مردم در دوره شیوع کرونا، افزود: در دادگستری استان نیز باید در خدمت رسانی به مردم به همین شیوه اقدام شود و رسیدگی به مشکلات مردم اولویت کار همکاران قضایی و اداری باشد.
وی تاکید کرد: بنده مرتبا آمار موجودی پرونده‌های قضایی استان شامل پرونده‌های وارده و مختومه را رصد می‌نمایم و ضروری است تا وضعیت شعب قضایی استان کردستان در چند ماه آینده کاملا سروسامان یابد، البته شعبی که در این مدت بهترین عملکرد را داشته باشند مورد تقدیر و تشویق ویژه قرار خواهند گرفت.
حجت الاسلام حسینی افزود: نحوه قلم زدن همکاران قضایی در صدور رأی پرونده‌ها باید مبتنی بر اصول علمی و قضایی باشد و قضات دادسرا و دادگاه باید در رسیدگی به پرونده‌ها حتی الامکان در زمان مشخص و در جلسه اول تحقیقی یا رسیدگی در خصوص صدور حکم اقدام نمایند و از تجدید بدون دلیل جلسات به شدت خودداری نمایند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین منصب قضاوت را جایگاه انبیاء، اوصیاء و ائمه عنوان کرد و افزود: قضات پاسخگویی به ارباب رجوع را شخصا انجام دهند و در برخورد با ارباب رجوع باید بسیار صبورانه و با طمانینه عمل نموده و مطلقا نباید نگاه از بالا به پایین به مردم داشته باشیم.
در ادامه این جلسه کیوان جهانی رئیس دادگستری شهرستان سقز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت دادگستری این شهرستان پرداخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار