رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: طی هفته گذشته بیش از ۶۲ تن چوب درختان جنگلی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 15 October 2021

 آزاد نامداری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین مورد از این کشفیات مربوط به کشف ۲۰ تن چوب آلات قاچاق بود که نیروهای کشیک اداره منابع طبیعی در حین گشت زنی در جنگل های روستاهای دری و جانوره ۲ دستگاه کامیون را متوقف کرده و این مقدار چوب آلات قاچاق را از آنها کشف و ضبط کردند.

وی یادآور شد: دومین مورد کشف و ضبط ۱۲ تن چوب قاچاق بود که نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در جاده جدید سنندج - مریوان از یک کامیون کشف کردند و محموله را به محوطه اداره منابع طبیعی منتقل کردند.

ویرییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اضافه کرد:‌ در سومین مورد ۳۰ تن چوب آلات قاچاق در مسیر روستای جانوره که توسط سه دستگاه کامیون که بدون مجوز در حال تردد بودند با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی کشف و ضبط شد.

نامداری ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی همچنین در حین گشت زنی در جنگل های روستاهای لیو و مرانه با دپوی چوب های قاچاق روبرو شدند، این چوب‌ها که از نوع درختان باارزش بلوط بود بعد از تشکیل پرونده و مستندات چوب های دپو شده به محوطه اداره منتقل شد.

نامداری با بیان اینکه تمام محموله های کشف شده به محوطه اداره منابع طبیعی منتقل شده است تاکید کرد: پرونده این تخلفات تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است و تحقیقات برای شناسایی متخلفان و سودجویان در حال بررسی است که به زودی عاملان این تخلفات شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند تا با آنها با قاطعیت برخورد شود.

بیش از ۶۲ تن چوب قاچاق در مریوان کشف و ضبط شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی خبر داد و گفت: یک دستگاه بیل مکانیکی به که صورت غیرمجاز در حال تخریب اراضی ملی بود با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی متوقف و توقیف شد.

وی افزود: این بیل مکانیکی در روستای نچی در محدوده اراضی ملی این روستا در حال عملیات تخریب بود که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی توقیف و از تخریب بیشتر اراضی ملی این منطقه جلوگیری شد.

نامداری با بیان اینکه در روستای نی بخش مرکزی در منطقه ای به نام دولاش نیز یک فقره تخریب اراضی ملی مشاهده شد گفت: بعد از مختصات برداری و مستندسازی از میزان تخریب های انجام شده، تمامی تخریب های صورت گرفته بعد از تکمیل مراحل اداری و با شناسایی متخلفان، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار