زارعی کوشا :
استاندار کردستان گفت: موضوع پدافند غیرعامل باید در استان برجسته و به گفتمان مدیریتی تبدیل و از حالت انزوایی که قبلا وجود داشته خارج شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 12 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در اغلب استان‌ها به ویژه کردستان، آنگونه که شایسته است به موضوع پدافند غیرعامل توجه نشده و دستگاه‌های مختلف و مدیران به اهمیت آن واقف نشده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در کردستان و انسجامی که بین مدیران وجود دارد و همچنین به واسطه تهدیدها، همه دستگاه‌ها باید موضوع پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.

استاندار کردستان افزود: پروژه‌هایی که اجرا می‌شود باید اقدامات پدافند غیرعامل و الزامات مربوط به این بخش در آن اجرایی شود، اما اغلب دستگاه‌ها به این موضوع اهمیت نداده اند و این مهم قابل تامل است.

زارعی کوشا در ادامه به کرونا و اقدامات خوب بخش‌های مختلف به ویژه علوم پزشکی در مقابله با آن اشاره کرد و گفت: بسیج واکسیناسیون اقدام خوبی است و می‌تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و با این روال اگر ادامه یابد، از لحاظ واکسیناسیون با میانگین کشوری فاصله کم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ظرفیت مرز باشماق و سیرانبند بانه برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این مرز‌ها در دستور کار است و باید هر چه سریعتر انجام شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: مرز باشماق اگر به درستی ساماندهی شود، با توجه به تفویض‌هایی که دولت به استان‌ها داده است، می‌تواند بسیاری از مشکلات را در سطح کشور حل کند.

زارعی کوشا یادآور شد: عده‌ای ممکن است از ساماندهی مرز‌ها و اتفاق نظری که در بین مدیران استان وجود دارد، احساس خطر کنند و به بهانه آن، اقدام به تخریب‌های رسانه‌ای کنند که البته در کار ما و خدمت به مردم وقفه‌ای ایجاد نخواهد شد.

وی به حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین آباد هم اشاره کرد و گفت: ۱۷ سال پیش به واسطه واژگونی تانکر در مسیر جاده سنندج – دیواندره و محدوده سد قشلاق، مسیر تردد این خودرو‌ها به جاده فرعی دهگلان - حسین آباد منتقل شد، در حالیکه زیرساخت‌ها اصلا آماده نبود.

استاندار کردستان ضمن تسلیت به خانواده‌های آسیب دیده و تلاش برای جبران خسارت‌ها، اضافه کرد: نبود زیرساخت‌های لازم در این مسیر، خطرات زیادی را برای مردم فراهم کرده و این موضوع بزودی در سطح کشور در حوزه راهداری دنبال خواهد شد تا نسبت به ساماندهی و اصلاح مسیر ذکر شده، اقدام شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار