حجت الاسلام والمسلمین حسینی در معیت معاونین خود ضمن حضور در دادگستری شهرستان بیجار از واحد‌های مختلف این حوزه قضایی بازدید و با قضات این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 10 May 2022

به گزارش تابناک کردستان، رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان بازدید از حوزه قضایی شهرستان بیجار در نشست با رئیس دادگستری، دادستان و قضات بیجار ضمن تسلیت درگذشت رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان، اظهار داشت: قاضی اسماعیل علیزاده از قضات خوشنام، متعهد و مسئولیت پذیر بیجار بود و فقدان وی برای دستگاه قضایی استان ضایعه‌ای دردناک بود.
حجت الاسلام حسینی در ادامه ضمن ابراز رضایت از کاهش موجودی پرونده شعب این شهرستان، بر لزوم رعایت حفظ موجودی متعارف شعب تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت دستگاه قضایی استان مجددا بر کاهش موجودی شعب نامتعارف تاکید می‌نماید.
وی رضایت مردم را در میزان سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها در زمان مناسب توصیف کرد و افزود: صدور آرای متقن صادره توسط قضات در رضایت عمومی از دستگاه قضایی نقش انکارناپذیری دارد و قضات باید با جدیت به این مسئله توجه نمایند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان در ادامه سخنان خود بر استفاده قضات از تسهیلات ارفاقی قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد و افزود: کاهش جمعیت کیفری به هر قیمتی نباید اتفاق بیافتد ولکن محکومینی که امکان استفاده نهاد‌های جایگزین حبس را دارند باید حتی الامکان به زندان نروند.
حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر توجه ویژه دادستان‌های استان به موضوع حفظ حقوق عامه همچنین بر برخورد جدی دستگاه قضایی استان با متصرفین به اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و خاطرنشان سخت: در این زمینه طی سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شد و با نظارت جدی دادگستری استان بیش از ۸۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان در استان رفع تصرف شد و از ید متصرفین خلع گردید.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبرد‌های مهم دادگستری کردستان است، افزود: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.
وی از رفع تصرف قریب به ۸۱۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از این میزان قریب به ۷۵۶ هکتار مربوط به منابع طبیعی، ۳۹ هکتار مربوط به راه و شهرسازی، ۹ هکتار مربوط به جهاد کشاورزی و ۶ هکتار مربوط به اداره اوقاف می‌باشد.
وی تصریح کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در استان بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار