عیسی هواسی:
بازرس کل کردستان گفت: شناسایی گلوگاه‌های فساد را به طور جد پیگیری می‌کنیم، هرچند تاکید ما بر پیشگیری است، اما اغماضی در برخورد با فساد نداریم.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 28 June 2022

به گزارش تابناک کردستان، عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اگر به این نتیجه برسیم که مدیری ترک فعل یا تخلفی انجام داده حتی اگر بر سر کار نباشد قابل تعقیب است.

عیسی هواسی بیان کرد: شناسایی گلوگاه‌های فساد را به طور جد پیگیری می‌کنیم، هرچند تاکید ما بر پیشگیری است، اما اغماضی در برخورد با فساد نداریم.

هواسی بیان کرد: برنامه بازرسی شهرک‌ها تعریف شده است و اراضی که با اولویت اراضی تولیدی مصوب شده است مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین برخی از اماکن در شهرک‌های صنعتی تبدیل به انبار شده است که در این بازرسی‌ها که به صورت محسوس و نامحسوس صورت می‌گیرد مستندات در مورد تغییر کاربری‌ها بررسی می‌شود.

رییس کل بازرسی کردستان ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سه بخش شامل شناسایی فرار از پرداخت حقوق دولتی، کاهش هزینه پروژه عمرانی و فرار مالیاتی در استان شناسایی شد که ۲۰ درصد بیشتر از درآمد مالیاتی سال استان است.

بازرس کل استان در این نشست عنوان کرد: ۳۰ مسئله کلان استان شناسایی شده و بر اساس اولویت آن را انجام می‌دهیم، که تامین زیرساخت‌های اقتصادی، رفع موانع تولید و حرکت به سمت عدالت اقتصادی از جمله این اولویت‌ها است که تلاش می‌کنیم در پیگیری این اهداف حرکت کنیم.

هواسی تاکید کرد: نظارت را با هدف پیشگیری بر بازرسی مقدم قرار دادیم و منتظر انجام تخلف نمی‌مانیم و در این راستا به دنبال تقویت نظارت‌های مردمی هستیم.

عیسی هواسی افزود: امر به معروف و نهی از منکر شامل نظارت دولت و مردم بر یکدیگر می‌شود و سامانه گزارشگران فساد طراحی شده و در اختیار عموم است و همینطور اقدام به جذب بازرسان افتخاری کرده‌ایم.

رییس بازرسی کل کردستان خاطر نشان کرد: از تیر پارسال تا امسال ۴۶۴ گزارش فساد توسط افراد ناشناس و ۲۶ گزارش با هویت شناخته شده دریافت شد که برخی از گزارش‌ها در صلاحیت ما نبودند و به دستگاه‌های دیگر ارجاع دادیم، اما ۱۴ گزارش ابلاغ و حکم بازرسی گرفتند.

هواسی در خصوص اولویت‌های دیگر بازرسی کل کردستان اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت‌های ما پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب است و در این راستا و برای اجرایی شدن این فرامین برنامه‌های نظارتی تدوین می‌شود، همچنین تکالیف دستگاه‌ها در مورد افزایش جمعیت را مشخص کرده‌ایم و در رابطه با اقتصاد مقاومتی و شعار سال هم نظارت انجام می‌شود.

هواسی با اشاره به معادن که یکی از امور محوری است که به آن می‌پردازیم بیان کرد: ۲ بازرسی موردی انجام شده و بازرسی‌های برنامه‌ای هم انجام خواهد شد و همچنین ۳۴۶ معدن در استان داریم که عمدتا فعال هستند، اما اشکالاتی در بحث دریافت ۱۵ درصد حقوق دولتی داریم که کل مبالغ واریزی به خزانه به استان برنگشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار