مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: نیروهای امدادگر این جمعیت، طی شبانه روز گذشته ۲۶۳ خودرو گرفتار در برف را در جاده های استان رهاسازی کردند.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 01 February 2023

پیام جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته همچنین نیروهای امداد و نجات هلال احمر کردستان به ۷۱۷ حادثه دیده در جاده های استان کردند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته چهار نفر نیز در محورهای مواصلاتی دچار مصدومیت شدند، افزود: ۱۱۳ نفر نیز توسط نیروهای هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و مساجد اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، تعداد نیروهای عملیاتی پرسنل اعزامی را ۴۳ نفر و نیروهای عملیاتی نجاتگر اعزامی را ۵۹ نفر اعلام کرد.

جلالی ادامه داد: روز گذشته برای امداد رسانی به مردم در جاده های استان، ۲۷ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودرو کمک دار و ۹ دستگاه خودرو ست بکارگیری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: تیم های عملیاتی هلال احمر، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌های موقت و کشیک شعب برای ارائه خدمات آماده هستند و علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب دیدگان، خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

جلالی افزود: ضروری است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند و در صورت نامناسب بودن شرایط جوی، از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و هنگام رانندگی و عبور از مناطق برفگیر نیز حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ ندای امداد برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار