رئیس اوقاف ناحیه یک گرگان از وجود ۲۳ بقعه متبرکه در گرگان خبرداد و افزود: دو وقف جدید در سال جاری و پنج وقف هم در سال گذشته در ناحیه یک داشتیم که بیشتر در زمینه امورات مذهبی است.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲ 11 October 2023

به گزارش تابناک گلستان،  حجت الاسلام امین قرایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در گرگان ۸۰۰ موقوفه وجود دارد که ۵۰۰ مورد آن منفعتی و ۳۰۰ موقوفه انتفاعی است.

رئیس اوقاف ناحیه یک گرگان افزود از وجود ۲۳ بقعه متبرکه در محدوده ناحیه یک گرگان خبرداد و افزود: دو وقف جدید در سال جاری و پنج وقف هم در سال گذشته در ناحیه یک داشتیم که بیشتر در زمینه امورات مذهبی است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد موقوات ما مختص اطعام و عزاداری امام حسین (ع) بوده و در زمینه‌های فرهنگی و قرآن وقف کم داریم.

قرایی اضافه کرد: درآمد موقوفات افزایشی بوده و مردمی‌سازی موقوفات انجام شده است.

رئیس اوقاف ناحیه یک گرگان گفت: دو واحد تولیدی و ۳۲ مغازه در چاله باغ گرگان داریم که به صورت مزایده‌ای در اختیار افراد و گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد که ایجاد کارگاه تولیدی و خیاطی، راه‌اندازی پارک کودک، تجهیز آشپزخانه مرکزی، سردر به امامزاده و سرویس بهداشتی از جمله مهم‌ترین اقدامات عمرانی اوقاف شهرستان بوده که حدود ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

قرایی ادامه داد: سال گذشته یک داعشی از سمت غسالخانه وارد محوطه امامزاده عبدالله (ع) شد که توسط دوربین‌ها شناسایی و دو خادم با وی درگیر شدند.

وی اضافه کرد: این فرد به خود مواد منفجره وصل کرده بود که حین کشیدن ضامن عمل نکرد؛ این فرد توسط نیرو‌های حفاظتی و امنیتی دستگیر شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار