معاون بیمه سلامت کردستان مطرح کرد
معاون بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر 350 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که کردستان مقام اول را در این زمینه در کشور دارد.
کد خبر: ۳۱۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 18 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، حمیدرضا بهرامیان در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بیمه سلامت کردستان با پوشش بیمه‌ای یک‌میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت کردستان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه در این استان است.

وی با بیان اینکه 65 تا 70 درصد از کل جمعیت استان کردستان زیرپوشش بیمه‌ سلامت هستند، گفت:‌اجرای طرح تحول سلامت یکی از مهم‌ترین اقدامات مورد نیاز در کشور بود که در دولت تدبیر و امید اجرا شد.

معاون بیمه سلامت کردستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 350 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که کردستان مقام اول را در این زمینه در کشور دارد.

وی عدم تخصیص به موقع اعتبارات را از چالش‌های جدی در حوزه بیمه سلامت در استان عنوان کرد و گفت: عدم تخصیص اعتبارات مانع پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در سطح کشور و به تبع آن استان شده است.

بهرامیان کل هزینه‌های درمانی در سال 91 در استان را 54 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 214 میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده که این مبلغ در 6 ماهه نخست امسال برابر با 61 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به مطالبات چندماهه مراکز طرف قرارداد بخش دولتی اشاره و اظهار کرد: در بحث پرداخت مطالبات بخش خصوصی از شرایط بهتری برخوردار هستیم.

معاون بیمه سلامت کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیشتری حجم تقاضاهای بیمه شدگان بیمه سلامت در استان را به دوش می‌کشد.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار