طی 2 سال انجام شد
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران گفت: طی 2 سال گذشته صندوق توسعه ملی به 205 طرح در حوزه کشاورزی شهرستان کامیاران 50 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.
کد خبر: ۳۸۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 20 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، بهرام کوشکی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طی 2 سال گذشته صندوق توسعه ملی به 205 طرح در حوزه کشاورزی شهرستان کامیاران 50 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کرده است.

وی گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور تامین سرمایه مورد نیاز در بخش کشاورزی و تکمیل و فعال نمودن واحدهای تولیدی کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات به هر طرح بستگی به نوع و برآورد هزینه های مالی آن دارد تصریح کرد: در راستای جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و با عاملیت بانک کشاورزی، به طرح‌های کشاورزی تسهیلات پنج ساله پرداخت می‌شود.

وی در خصوص بخش هایی که این تسهیلات به آن ها اختصاص یافته است گفت: این بخش ها شامل واحد آب و خاک، امور دام، باغداری و زراعت و مکانیزاسیون است.

کوشکی با بیان اینکه در بخش باغداری و زراعت به 168 طرح تسهیلات پرداخت شده افزود: بیشترین تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی در کامیاران در بخش باغداری و زراعت با اعتبار 20 میلیارد ریال بوده است.

وی در خصوص مقدار اعتبارات اختصاص یافته به دیگر بخش‌ها اظهار کرد: در بخش‌های آب و خاک با پنج طرح پرداختی، امور دام با 13 طرح و مکانیزاسیون با 19 طرح به هر کدام 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران گفت: شرایط بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله با سود 14 درصد و 6 ماه تنفس است.

وی افزود: هدف صندوق توسعه ملی از پرداخت این تسهیلات تبدیل بخشی از عواید فروش نفت و گاز به ثروت ماندگار و شرکت در طرح‌های اقتصادی کشور است.

کوشکی اظهار کرد: این تسهیلات فرصت مناسبی برای بهره‌وری و افزایش تولید بخش‌های دریافت کننده این وام است.

وی گفت: مراحل پرداخت تسهیلات پس از تکمیل پرونده مربوط به طرح‌ها توسط جهاد کشاورزی، به بانک عامل ارائه می‌شود تا تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران افزود: این تسهیلات برای استان‌ها هیچگونه سقفی ندارد و بنا بر تقاضای بهره‌برداران بخش کشاورزی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی به اهمیت ارتقای مکانیزاسیون در توسعه بخش کشاورزی و دسترسی به زمینه کشاورزی اقتصادی اشاره کرد و گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی فرصت مناسبی برای ارتقای این بخش در شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار