رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه از بازگشایی مسیر ارتباطی پاوه به مریوان در گردنه تته خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 16 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، ابراهیم شهریاری از بازگشایی مسیر ارتباطی پاوه به مریوان در گردنه تته خبر داد.

وی گفت:: مسیر گردنه تته از حوزه استحفاظی شهرستان پاوه که به دلیل بارش برف سنگین در بعضی از نقاط به ارتفاع 6 الی 10 متر نیز رسیده بود، با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه تصریح کرد: هر ساله مسیر گردنه تته که در ارتفاعات کوه‌های نودشه قرار دارد، به دلیل بارش سنگین برف، مسدود و تردد به استان کردستان در این مسیر ممنوع خواهد شد.

وی گفت: در برخی سال‌ها که بارش برف به مراتب بیشتر از سال‌های قبل باشد بازگشایی این مسیر تا اواسط فروردین ماه ادامه پیدا می‌کند و امسال هم با توجه به بارش‌های زیاد در این منطقه، بازگشایی این مسیر به تعویق افتاد.

شهریاری افزود: امسال با همت نیروهای راهداری توانسیم مسیر گردنه تته را علاوه بر بازگشایی در حوزه استحفاظی خود در گردنه تته، مسیر پایین تر از گردنه را نیز در حوزه استحفاظی سروآباد و مریوان برف روبی کنیم، تا این مسیر به طور کامل بازگشایی شود.

وی اظهار کرد: نیروهای راهداری شهرستان‌های سروآباد و مریوان هم در جهت بازگشایی این مسیر در حوزه استحفاظی خود اقدام لازم را جهت بازگشایی انجام دادند و چون برف سنگین در پایین تر از گردنه تته وجود داشت، با کمک نیروهای راهداری سروآباد صبح امروز این گردنه بازگشایی شد و مسافران می‌توانند در این مسیر تردد کنند.

گردنه تته که در مسیر ارتباطی استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد از 11 آذرماه 95 تاکنون مسدود است.

مرصاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار