فرماندار بانه مطرح کرد
فرماندار شهرستان بانه گفت: متأسفانه در یکی دو سال گذشته آمار ورود مسافران به شهرستان بانه سیر نزولی و کاهش چشم‌گیری داشته است.
کد خبر: ۴۴۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 21 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمد فلاحی در نخستین نشست ستاد تسهیلات خدمات سفرهای تابستانی در سال 96، که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه و مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری بانه برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر مسافران و گردشگرانی که به شهرستان بانه سفر می‌کنند با هدف استفاده از جاذبه‌های گردشگری و یا طبیعی نبوده بلکه به‌ دلیل خرید از مجتمع‌های تجاری این شهر است.

وی گفت: متأسفانه در یکی دو سال گذشته آمار ورود مسافران به شهرستان بانه سیر نزولی و کاهش چشم‌گیری داشته و باید با ایجاد زیر ساخت و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی فکری برای برطرف کردن این مشکل چاره‌ای بیندیشیم.

فرماندار شهرستان بانه تصریح کرد: ظرفیت احداث مجتمع‌های تجاری در بانه اشباع شده و ساخت مجتمع‌های تجاری جدید توجیه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به پروژه آربابالند بانه گفت: این پروژه از ابتدای کار اشکالات عمده‌ای داشت و به ‌دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب و اجرای 10 فاز به‌ صورت همزمان با شکست مواجه شده است.

فلاحی افزود: در چند ماه اخیر چندین جلسه با سرمایه‌گذار خارجی این پروژه با هدف تعیین تکلیف نهایی برگزار شد اما نتیجه این بوده که طرف خارجی قادر به ادامه کار نیست.

وی اظهار کرد: چون قرارداد مابین سرمایه‌گذار عراقی و شهرداری کاملاً قانونی و حقوقی است نمی‌نوان به صورت یک طرفه آن را فسخ کرد اما در چند روز آینده مجداداً جلساتی برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به میزبانی این شهر برای راهیان نور گفت: سالانه هموطنان زیادی از سراسر کشور در قالب اردوهای راهیان نور برای بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس این شهرستان سفر می‌کنند که این امر مهم در توسعه گردشگری شهرستان حائز اهمیت است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت اسکان برای اقامت در هتل‌ها و مهمانپذیرهای این شهرستان در هر شب هزار تخت است.

فرماندار شهرستان بانه خاطر نشان کرد: هدایت مسافران به هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اولویت کاری بوده و استفاده از چادر در مدارس و اماکن عمومی را ممنوع کردیم.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار