استاندار کردستان گفت: استان کردستان به دلیل نارسایی های فراوان در بخش های مختلف نیازمند جذب اعتبارات جهشی برای توسعه پایدار است.
کد خبر: ۴۴۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 21 June 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای توسعه استان با حضور وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری اظهار کرد: استان کردستان به دلیل نارسایی های فراوان در بخش های مختلف نیازمند جذب اعتبارات جهشی برای توسعه پایدار است.

وی گفت: با توجه به لزوم توسعه استان و نیز دستورات و تاکیدات ریاست جمهوری در زمینه تسریع در روند توسعه استان در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را به عمل آورند.

استاندار کردستان تصریح کرد: به دلایل مختلف در گذشته استان کردستان در مقایسه با دیگر استان‌های توسعه یافته کشور از توسعه لازم برخوردار نشده و این امر مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده که تخصیص اعتبارات جهشی می‌تواند روند توسعه استان را تسریع بخشد.

وی خواستار تحقق توسعه بخش آب در استان کردستان شد و گفت: کردستان یکی از استان‌های توانمند در بخش منابع آبی است که بایستی در این زمینه دولت عنایت لازم را به استان مبذول داشته و اعتبارت مورد نیاز استان را تخصیص دهد.

زاهدی خواستار سهمیه 66 هزار هکتاری باغات و اراضی آبی استان شد و که از محل تخصیص سهم آب از منابع سدهای استان شد و افزود: در حال حاضر این میزان با اقدامات دولت به 35 هزار هکتار رسیده که باید برای تحقق کامل 66 هزار هکتاری دراستان تلاش کنیم.

وی بر لزوم ساماندهی مدیریت سدهای و منابع آبی تاکید کرد و گفت: باید مدیریت منابع آبی استان به صورت اصولی در اختیار استان قرار گیرد.

استاندار کردستان از وجود نارسایی‌ها در بخش حمل و نقل هوایی در استان به شدت انتقاد کرد و بر لزوم برطرف کردن و موانع و مشکلات موجود در این بخش تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به رایزنی‌‌های صورت گرفت با مقامات اقلیم کردستان عراق امیدواریم به زودی شاهد افتتاح رسمی مرز سیرانبد بانه باشیم.

زاهدی بیکاری را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان برشمرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای توسعه استان تلاش کرده تا با افزایش فرصت‌های شغلی از میزان بیکاری استان کاسته شود.

وی از اجرای طرح مطالعاتی 40 درصد از پهنه جغرافیایی استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از ظرفیت‌های استان در بخش منابع خدادادی و بویژه معادن در سطح استان شناسایی شده که این امر فرصت مناسبی را برای توسعه در اختیار استان قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار