استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: بیش از ٦٦ درصد مدیران استان بومی هستند و تلاش خواهیم کرد در آینده این میزان افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۴۸۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 04 September 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در نشست فرمانداران و بخشداران استان با حضور مقیمی قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه کردستان نیروها و مدیران توانمند و قابلی دارد اظهار کرد: در مجموع بیش از ٦٦ درصد مدیران استان بومی هستند و تلاش خواهیم کرد در آینده این میزان افزایش پیدا کند.

وی استفاده از نیروهای شایسته اهل سنت در تهران و دیگر استان‌ها را خواستار شد و گفت: رئیس جمهور محترم معتقد است که در سطوح مختلف از پتانسیل هموطنان اهل سنت استفاده شود.

استاندار کردستان به میزان مشارکت مردم در انتخابات هم اشاره و تصریح کرد: مردم کردستان در مجموع با ٦۰ درصد مشارکت و رای ۷۳ درصدی به دولت تدبیر و امید حماسه آفریدند و با وجود تبلیغات گسترده شبکه‌ها و احزاب معاند در انتخابات مشارکت گسترده داشتند.

وی به وجود امنیت پایدار در کردستان و آرامش در فضای عمومی استان نیز گریزی زد و گفت: ارتباط همه‌جانبه و عمیق مردم با مسئولان عامل اصلی ثبات و امنیت است.

زاهدی یکی از عمده مشکلات استان را عدم توسعه یافتگی دانست و از عزم و اراده جدی دولت تدبیر و امید برای جبران این عقب ماندگی‌ها سخن گفت.

وی تبدیل موضوع گفتمان به خواست عمومی را یک ویژگی برجسته در استان ارزیابی کرد و گفت: با وجود مشکلات مالی و اعتباری ،دولت کارهای شاخصی در موضوعات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، صنعت، و کشاورزی انجام داده است.

استاندار کردستان از اجرای ٦۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی درحال حاضر در استان خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۰ درصد پهنه استان در دست مطالعات اکتشافی است که نقش بزرگی در توسعه صنعتی و معدنی کردستان خواهد داشت.

وی همچنین دریافت مجوز ایجاد دو پتروشیمی و موافقت اولیه تولید لاستیک ۵۰ هزار تنی را نیز یادآوری و تأکید کرد: در این دولت بیش از ٦۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب استان شده است.

زاهدی نمره عملکرد دولت در مباحث فرهنگی را نیز عالی ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون ارتباط گسترده و خوبی میان هنرمندان و مدیران استانی وجود دارد و تقریبا در همه شهرستان‌های استان به طور میانگین در سال حداقل یک برنامه فرهنگی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار