مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در خصوص رسیدگی به وضعیت شهر مرزی بانه و معیشت مردم این شهر بیان کرد: اصلاح آئین نامه مرزنشینی این هفته در دولت اصلاح می‌شود و به محض تصویب به استان‌های مربوطه ابلاغ می‌شود تا فعالیت مرزنشینی و کوله‌بری از سر گرفته شود.
کد خبر: ۶۰۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 12 May 2018

به گزارش تابناک کردستان، شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره آخرین وضعیت پیگیری اعتراض‌ها در شهر مرزی بانه و اصلاح آئین‌نامه مرزنشینی، اظهار کرد: توافق دستگاه‌هایی که در جریان این آئین نامه نیاز بود را اخذ کرده‌ایم  و صورت جلسات نیز با حضور وزیر کشور  صورت گرفته است، با توجه به این اصلاحات، این آئین‌نامه باید در هیئت دولت مطرح و تصویب شود که ان‌شاالله هفته جاری در دولت اتفاق خواهد افتاد.

وی در خصوص هیئت بازدیدکننده از مناطق مرزی،‌ گفت: این بازدید در رابطه با اصلاح آئین‌نامه مرزنشینی صورت گرفت که بنده و آقای خسروتاج هم در آن حضور داشتیم.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: در تاریخ ۹۶/۷/۵ این آئین‌نامه تنظیم شد که در اجرا مقداری با مشکل مواجه شد به همین دلیل  نیازمند تغییراتی بود.  بنابراین برای اینکه آئین‌نامه اصلاح شود ما نیاز به یک بازدید میدانی از استان‌ها و شهرهایی که با مقوله کوله‌بری و مرزنشینی درگیر هستند، داشتیم.

وی گفت: برای اصلاح این آئین‌نامه با هدف رفع اساسی مشکلات با جمعی از مردم مرزنشین،‌ کوله‌بران و اصناف و اقشار و گروه‌هایی مختلفی که در این چرخه دخیل هستند، نشست و گفت‌وگوهایی را انجام دادیم که نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که این آئین‌نامه به لحاظ ساختاری و محتوایی اصلاح شود.

حیدری افزود: با حضور وزیر کشور و وزرات‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز  این آئین نامه اصلاح شد و در حال حاضر نیاز به تصویب در دولت دارد.

وی اظهار کرد: به محض این که آئین‌نامه مرزنشینی و کوله‌بری در دولت  تصویب شود به استان‌ها ابلاغ می‌شود و اشکالاتی که در گذشته وجود داشته حل خواهد  و مردم می‌توانند فعالیت مرزنشینی و کوله‌بری خود را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار