مدیر مخابرات منطقه کردستان:
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی استان در سرلوحه برنامه‌های مخابرات منطقه قرار دارد گفت : آساوله به عنوان اولین روستای استان از مزایای فیبرنوری بهره‌مند می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 12 November 2018

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: اقدامات زیرساختی در روستای آساوله سنندج آغاز شده و تا کنون 4 کیلومتر فیبرنوری در این روستا کابل‌کشی شده است.

وی از پیشرفت 30درصدی این پروژه خبر داد و گفت: برای اجرای سرویس FTTH در آساوله، اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی تخصیص داده شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه در روستای آساوله یک هزار و 500 خانوار ساکن هستند تصریح کرد: با اتمام پروژه، ساکنان این روستا می‌توانند از خدمات سرویس FTTH بهره بگیرند.

وی به ورود تکنولوژی‌های جدید مخابراتی به استان از جمله فیبر نوری اشاره کرد و گفت: سرویس FTTH /B به معنی «فیبرنوری تا ساختمان/خانه» است که یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ارتباطی دنیا محسوب می‌شود و به جای کابل مسی، از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا موقعیت مشتری استفاده می‌شود.

حکمت افزود: با بهره‌گیری از خدمات فیبرنوری می‌توان سرویس‌های مختلفی از جمله اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و سایر سرویس‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکین قرار داد.

وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از فیبر نوری خاطر نشان کرد: ظرفیت نامحدود، بستر امن، امکان استفاده کامل از اینترنت اشیا، سیستم مبتنی بر آی پی و امکان هوشمندسازی از جمله امکانات و ظرفیت‌های استفاده از فیبر نوری است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه مخابرات کردستان به جدیدترین تجهیزات مخابراتی مجهز است، گفت: شاخص تکنولوژی مخابراتی کردستان که به مشتریان ارائه می‌شود از پیشرفته‌ترین شاخص‌های مخابراتی جهان است.

وی افزود: تاکنون 4 هزار و 491 کیلومتر زیر ساخت فیبر نوری در استان انجام شده است و مخابرات منطقه کردستان آمادگی خود را برای ارائه خدمات بر این بستر به مشترکین اعلام می‌دارد.

حکمت ضمن اعلام اینکه، ظرفیت پشتیبانی30هزار مشترک فیبر نوری در استان توسط مخابرات امکان پذیر است، تأکید کرد: در حال حاضر 588 مشترک از سرویس FTTH استفاده می‌کنند.

وی به تعداد 594 مشترک SIP PHONE در استان که از بستر فیبر نوری بهره می‌گیرند اشاره کرد و گفت: سرویس SIP PHONE راهکاری برای ارائه  صوت بر بستر اینترنت است.

گفتنی است کردستان جزو استان‌های پیشرو در واگذاری سرویس FTTH است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار