مدیرکل اطلاعات استان کردستان خبر داد
مدیرکل اطلاعات استان کردستان گفت: در سال گذشته و در راستای تلاش های صورت گرفته از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) ۲۰ تیم وابسته به گروهک‌های تکفیری در مناطق مختلف این استان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۳۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 18 April 2019

به گزارش تابناک کردستان، وی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب خبر و رسانه این استان در آستانه ایام هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) به مهمترین اقدامات و عملیات صورت گرفته در اداره کل اطلاعات استان کردستان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته در حوزه مسایل امنیتی در استان کردستان تمامی اهداف و توطئه‌های دشمن ناکام مانده است و این مهم بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل اطلاعات استان کردستان است.

وی گفت: در طول سال گذشته با ضربه به 20 تیم وابسته به گروهک‌های تکفیری به ویژه داعش، بیش از 100 نفر از عوامل عملیاتی، پیشتیبانی مورد رصد و اقدام اطلاعاتی قرار گرفته و هرگونه عملیات تروریستی و ایذایی آنها در نطفه خفه و مقادیر زیادی اسلحه، تجهیزات و مهمات از آنها کشف و ضبط شده است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان به منهدم کردن اقدامات تروریستی در پوشش یکی از احزاب اشاره و تصریح کرد: با دستگیری اعضا و مرتبطین مشخص شد که آنها از سوی گروهک تروریستی پژاک مورد حمایت قرار می‌گرفته و ترور و به شهادت رساندن راننده آمبولانس جمعیت هلال احمر کامیاران نیز با هدایت آنها، توسط تیم‌های گروهک تروریستی پژاک صورت گرفته بود.

وی گفت: هم اکنون افراد وابسته به این حزب به صورت کامل شناسایی و دستگیر شده و پرونده آنها در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وی به شناسایی و انهدام بیش از پنج هسته وابسته به گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب اشاره کرد و افزود: ما در سال 1397 با همکاری مردم موفق شدیم از پیوستن ده‌ها نفر از جوانان استان به گروهک‌های تروریستی جلوگیری کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با اشاره به مهمترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مسایل اقتصادی توسط اداره کل اطلاعات کردستان اظهار کرد: تنها در یک مورد سو استفاده میلیاردی صورت گرفته از کارت‌‌های بازرگانی مردم این استان شناسایی و افراد خاطی دستگیر شدند.

وی به انهدام باند قاچاق سوخت و همچنین باند قاچاق کارت‌های سوخت و اوراق جعلی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 10 باند بزرگ قاچاق کالا در استان کردستان شناسایی و منهدم شده است.

وی به شناسایی باند فرار مالیاتی در سطح استان کردستان اشاره کرد و افزود: با شناسایی و دستگیری افراد خاطی بیش از 180 مورد فرار مالیاتی به ارزش بیش از هفت هزار و 900 میلیارد ریال شناسایی و برخورد صورت گرفت.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان تصریح کرد: لازم می‌دانم به عنوان یکی از خدمتگزاران در دستگاه اطلاعاتی از مشارکت و همراهی همه‌جانبه مردم استان کردستان در این راستا قدردانی کنم.

وی گفت: تلاش در راستای عملیاتی کردن شعار سال جاری از سوی همه اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان و مدیران یکی از نیازهای ضروری است و باید در اولویت قرار داده شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان در حوزه اقتصادی، افزود: تلاش برای رونق تولید ملی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه اشتغال یکی از نیازهای ضروری و راهکار مناسبی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن در حوزه اقتصادی است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سپاه به عنوان یک رکن اصلی تامین امنیت در کشور به شمار می‌رود و دشمن در راستای مقابله با توانمندی‌های سپاه این اقدام را انجام داده است.

وی با اشاره به راهبردهای وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران، گفت: همه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در این وزارتخانه در چهار چوب شرع، قانون و اخلاق انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع آینده‌نگری و آینده‌سازی و همچنین امنیت بخشی برای همه افراد جامعه، افزود: برای اقتدار امنیتی چارچوب‌های مشخصی تعیین شده است و ما در این چارچوب فعالیت‌ها و اقدامات خود را انجام می دهیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با بیان این که هویت این وزارتخانه اسلامی، انقلابی، ایرانی، عدالت جو، خدمتگزار و پاسخگوست، خاطر نشان کرد: اولویت وزارت اطلاعات خدمت به مردم است و ما به عنوان نیروهای این وزارتخانه هیچ شأن دیگری را برای خود متصور نیستیم.

وی با بیان اینکه دوری از افراط و تفریط یکی از راهبردهای مهم وزارت اطلاعات به شمار می رود، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بر اساس اصل عدالت محوری به بهترین شکل ممکن رسالت‌های قانونی خود را انجام دهیم.

وی به نگاه وزارت اطلاعات در خصوص ایجاد امنیت پایدار اشاره کرد و افزود: ما اعتقاد داریم که لازمه اصلی ایجاد امنیت پایدار استفاده از مولفه‌های فرهنگی است و در همین راستا متعهد به رعایت کرامت انسانی و حقوق انسانی هستیم و این موارد را در تمامی برنامه‌های خود انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هر کسی که تخلفی را انجام دهد در قالب کرامت انسانی و حقوق انسانی با وی برخورد می‌شود، اظهار کرد: ما به عنوان یک نهاد حاکمیتی در مقابل توطئه‌های دشمنان مستحکم ایستادگی می‌کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان بزرگترین سرمایه فعلی وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران را اعتماد مردمی عنوان کرد و گفت: در تمامی ارزیابی‌های صورت‌گرفته در سطح ملی و استانی میزان اعتماد مردم به وزارت اطلاعات افزایش پیدا کرده و ما بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم با اقدامات و عملیات خود اعتماد مردم را جلب و جذب کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با بیان اینکه رویکرد حرفه‌ای و دانش بنیان در حوزه ماموریت‌های وزارت اطلاعات در اولویت قرار گرفته است، افزود: ما تلاش می‌کنیم که از همه داشته‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها از جمله سرمایه‌های مادی معنوی نخبگان و توانمندی‌ها به بهترین شکل ممکن دفاع کنیم.

وی روشنگری را از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت اطلاعات عنوان و اظهار کرد: روشنگری و برگزاری نشست‌های مختلف با اقشار تاثیرگذار در قالب‌های هم‌اندیشی و اطلاع‌‌رسانی در اولویت قرار داده و به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی را یکی از محورهای اصلی فعالیت در وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: تلاش برای رونق تولید ملی و رونق اقتصادی با هدف کاهش فقر از دیگر برنامه‌های مهم وزارت اطلاعات است.

وی به مسائل مرتبط با حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: تلاش برای تولید فاخر در حوزه فرهنگ یکی از نیازهای لازم و جدی در سطح کشور به ویژه استان کردستان است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان در تمامی حوزه‌ها از جمله در بخش فرهنگ را یکی از نیازهای ضروری عنوان و تأکید کرد: انتظار می‌رود که متولیان بخش فرهنگ در استان کردستان به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

وی به تهدیدهای امنیتی کشورمان از جمله استان کردستان اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری گروهک تروریستی داعش و نقشه‌های پیش روی آنها نشان دهنده برنامه و توطئه دشمن در راستای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: گروهک تروریستی داعش، جمهوری اسلامی ایران را دشمن شماره یک خود می‌دانست و این مهم نشان می‌دهد که استکبار جهانی در این حوزه توطئه‌های جدی را در سر داشت.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با بیان اینکه تفکر تکفیری در فقه امام شافعی نیز وجود خارجی ندارد، اظهار کرد: حتی این افراد خود امام شافعی را نیز قبول نداشته و به همین دلیل متاسفانه افرادی که وارد این گروهک‌ها می‌شدند مورد اغفال قرار می‌گرفتند و با تبلیغات سوء اقدامات ضد امنیتی در کشور شکل می‌دادند.

وی به توطئه‌ های بی‌پایان دشمن در مرزهای نزدیک به استان کردستان اشاره کرد و گفت: امروز سرویس‌ های اطلاعاتی کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و ما به صورت لحظه‌ای و شبانه روزی تمامی این موارد را مورد رصد قرار می‌دهیم و اقدامات سوء آنها علیه امنیت ملی را خنثی و در برخی موارد عملیات آفندی علیه فعالیت‌های آنها انجام می‌گیرد.

وی به موضوع توسعه در استان کردستان اشاره کرد و افزود: تلاش برای توسعه پایدار در استان کردستان و فراهم کردن محیطی با نشاط در این استان از جمله مهمترین اولویت‌های اداره کل اطلاعات استان است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان خاطر نشان کرد: ما از توسعه اماکن ورزشی و فرهنگی برای جوانان در این استان به صورت ویژه حمایت می‌کنیم و تلاش داریم تا با رونق اقتصادی فقر را ریشه کن کرده و از قشر آسیب‌پذیر به بهترین شکل ممکن حمایت شود.

وی ضمن تقدیر از حضور اهالی رسانه در این نشست گفت: حرفه خبرنگاری در تمام جهان حرفه‌ایی پر خطر و آسیب‌پذیر و دارای سختی‌های زیادی است.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به موضوع اقتصاد رسانه، افزود: ما آمادگی داریم تا با برگزاری نشست‌های مختلف از تمام ظرفیت‌های در اختیار در راستای حمایت از اهالی خبر و رسانه استفاده کنیم.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار