کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی گویای تشکیل گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به آسمان استان است.
کد خبر: ۷۵۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 08 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، خسرو سیف‌پناهی شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا با  اشاره به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی گویای افزایش موضعی ابر، وزش باد گاهی شدید و احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی از نواحی نیمه شرقی استان طی امروز شنبه است.

وی گفت: به دنبال آن از فردا یکشنبه تا روز سه‌شنبه با توجه به انتقال رطوبت و افزایش ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور، شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق بهاری در برخی از نقاط استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیشتر بارش‌ها در بعدازظهر روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه و برای نیمه شرقی، شمالی و مرکزی استان رخ دهد و احتمال بارش در بقیه مناطق استان کم است.

وی با اشاره به شرایط تشکیل گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به آسمان استان گفت: تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی طی سه روز آینده کاهش می‌یابد.

سیف‌پناهی شعبانی افزود: از لحاظ دمایی هم تا اواسط هفته تغییرات قابل توجه دمایی نداریم و همچنان شاهد تداوم گرما در سطح استان خواهیم بود.     

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار