وقتی می‌گوییم اصلاحات در علوم پزشکی کردستان اجتناب‌ناپذیر است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان صبح دیروز نشستی خبری برگزار کرد؛ یکی از اقلام پذیرایی در جلسه یادشده شیر پاکتی بوده و از قضا گویا دو پاکت شیر توزیع شده تاریخ مصرف گذشته بوده است؛ آنچه روی داده نه از نوادر است و فقط در کردستان روی می‌دهد و نه فاجعه اما بی‌تردید موضوعی قابل تأمل است.
کد خبر: ۷۵۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 24 June 2019

به گزارش تابناک کردستان، ساعت 8 صبح دیروز، جلسه پرسش و پاسخ «وحید یوسفی‌نژاد» و برخی همکارانش با خبرنگاران با عنوان «نشست خبری دست‌آوردهای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون و معرفی پتانسیل‌ درمان مرکز کنترل ناباروری بیمارستان بعثت» در سالن اجتماعات شهید رستم‌پور مجموعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد. 

از آنجا که رسانه‌های حاضر در جلسه درباره اصل موضوع نشست و اظهارات مسئولان دانشگاه، اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده‌اند و بنای ما هم بر تطویل نوشتار نیست تنها به مرور اتفاقی در ظاهر حاشیه‌ای ولی بااهمیت در ارتباط با آن جلسه بسنده می‌کنیم. 

ماجرا از این قرار است؛ گویا شیر پاکتی یکی از اقلام پذیرایی در نشست خبری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده است؛ ایضاً گویا کارتن حاوی شیرهای پاکتی از بوفه دانشگاه تهیه شده و در کارتن یادشده دو پاکت شیر تاریخ مصرف گذشته وجود داشته است؛ تاریخ تولید محصول فاسدشده ظاهراً 27 آبان‌ماه 97 و تاریخ انقضای آن 27 اردیبهشت‌ماه 98 بوده است. 

یکی از شیرهای پاکتی تاریخ مصرف گذشته به یکی از همکاران خبرنگار داده می‌شود  و پاکت دیگر، از قضا، سهم «مصطفی فرامرزی»، مدیر فوریت‌های پزشکی دانشگاه می‌شود! 

این اتفاق مبارک! باید تلنگری جدی برای «وحید یوسفی‌نژاد» باشد؛ او حتماً این جمله معاون وزیر بهداشت را در روز معارفه‌اش هنوز فراموش نکرده است؛ «آقای دکتر! مسئولیت سلامت تمام مردم کردستان و نه فقط سلامت کسانی که به بیمارستان یا مرکز بهداشت مراجعه می‌کنند، در این مدتی که هستید با شماست». 

بلی؛ در جلسه‌ای خبری که متولی سلامت یک میلیون و ششصد هزار کردستانی برگزار کرده است شیر تاریخ مصرف گذشته بین مدعوین توزیع می‌شود و جالب آنکه معاون بهداشتی دانشگاه هم در جلسه حضور داشته و در نزدیک‌ترین صندلی سمت راست آقای سرپرست جلوس فرموده و ناظر بر واقعه بوده است! 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان 14 سال است در این سمت حضور دارد؛ او اگر «ابرمرد» هم باشد  که نیست فرصت کافی برای خدمت در اختیار داشته است! خدمت کرده یا نه متخصصان حوزه بهداشت باید نظر بدهند؛ ما تنها می‌گوییم «بر عملکرد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نقد بسیار جدی وارد است»، نیست؟ این حوزه جان تازه می‌خواهد؛ تغییر در این معاونت ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ همین! 

سرپرست دانشگاه مکلف است تنها یک لحظه به این موضوع فکر کند همان شیر پاکتی تاریخ مصرف گذشته که سهم همکارش شد اگر در اختیار یک کودک کردستانی قرار می‌گرفت و خدای ناکرده سلامت آن کودک به مخاطره می‌افتاد چه کسی می‌خواست پاسخگو باشد؟ 

اما ماجرای روز گذشته نشست دانشگاه علوم پزشکی یک وجه دیگر هم داشت؛ شنیدیم انگشت اتهام در خصوص آن اتفاق به سوی یکی از زحمتکشان دانشگاه که متولی تهیه و توزیع شیر پاکتی در جلسه بوده، نشانه رفته است؛ همان داستان همیشگی ضعیف‌کُشی در این دست اتفاقات! خیر، هرگز قابل پذیرش نیست، اگر قرار باشد در این رابطه با کسی برخورد شود آن فرد کسی جز معاون بهداشتی دانشگاه نیست؛ غیر از این است؟  

البته موضوع را از مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیگیر شدیم؛ «بابک هدایی» با قاطعیت عنوان کرد «قرار نیست هیچ برخوردی با کسی صورت بگیرد؛ فقط موضوع شرکت تولیدکننده شیر از طریق معاونت غذا و دارو دانشگاه پیگیری می‌شود؛ به چه دلیلی باید از این طریق سر مردم کلاه بگذارند؛ اینبار اینگونه پیش آمده است؛ شاید محصول دست کودکی داده می‌شد». 

و فعلاً باید منتظر ماند و دید سرانجام دانشگاه علوم پزشکی کردستان و سرپرست‌اش به کجا ختم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
واقعا اینها می خوان متولی سلامت جامعه باشن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وا اسفا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه تو کشور خارجی وزیرشم مواخذه میکنن بابت چنین اتفاقی در هر جای کشورشون . چه برسه سر میز متولیان سلامت جامعه !!!!! اونم در نشست خبری باشه که خیییییلی بهتر . خدا خواسته این اتفاق بیفته شاید تلنگری باشه برای تصمیم گیرندگان .
هر کی میاد به فکر خودشه. سلامت مردم و حق و حقوقشون و شایسته سالاری و ....کیلویی چند؟
کلا پارتی و پارتی بازی رو بورسه. به کاربلدها میدون عمل ندادن.
کسی که کار را میتونه صادقانه انجام بده نمی خوان. کسی را می خوان که بتونه جایگاهشون را تثبیت کنه.
آقایان تو را خدا بشنوید. فرصت محدوده. خداییش عادلانه رفتار کنید. یک سری را به حاشیه نرانید و یک سری را همیشه حمایت کنید که عاقبت خوبی براتون نداره . از همه بدتر اینکه گذشته خودتون را گم کنید و دچار غرور بشین .
"يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ" کجای کارید؟ چند روز زندگی را دریابید و آزاده زندگی کنید.
ببینید کی کار را خوب پیش میبره، بهش مسولیت بسپارید نه اینکه کی به کجا وصله ؟ خدا عاقبت همه ما را با این اوضاع به خیر کنه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار