رئیس مجمع نمایندگان کردستان در گفت‌وگو با تابناک:
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی کل کشور، 3.9 درصد سهم کردستان بوده، گفت: اختصاص کمتر از 4 درصد از کل تسهیلات اشتغال روستایی کل کشور به کردستان، با لحاظ عقب‌ماندگی‌ها در استان، با هر ملاکی که انجام شده باشد، بی‌انصافی است.
کد خبر: ۷۵۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 06 July 2019

حمدالله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان با اشاره به پیش‌بینی پرداخت مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین در یک مرحله برای توسعه اشتغال پایدار در روستاهای کشور در سال 97 اظهار کرد: تسهیلات یادشده از منابع داخلی و اعتباری دولت بوده است. 

وی گفت: طبق گزارشی که به ما داده شده، از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی کل کشور، 3.9 درصد، معادل 780 میلیارد ریال سهم استان کردستان بوده است که 100 میلیارد ریال برای طرح‌های ملی در نظر گرفته شده، 210 میلیارد ریال سهم نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید بوده و 470 میلیارد ریال هم جذب شده است. 

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با انتقاد از شیوه تقسیم تسهیلات اشتغال روستایی کل کشور در مرحله مذکور، تصریح کرد: تقسیم و اختصاص کمتر از 4 درصد از کل تسهیلات اشتغال روستایی کشور به کردستان، با لحاظ عقب‌ماندگی‌ها در استان در مقایسه با دیگر نقاط کشور، با هر ملاکی که انجام شده باشد، بی‌انصافی است. 

وی به عدم توسعه‌یافتگی استان کردستان در سال‌های گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه ما نمایندگان غالب درخواست‌های موکلان در راستای اشتغال‌زایی را به صندوق کارآفرینی امید ارجاع می‌دهیم، گفت: انتظار از دولت آن است که علاوه بر سهمیه استان، سهم بیشتری هم برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به کردستان اختصاص دهد اما می‌بینیم که نه تنها چنین امری محقق نمی‌شود حتی در اختصاص حق استان اجحاف می‌شود. 

کریمی افزود: شخص استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی باید موضوع را پیگیری کرده و در این خصوص به مجمع نمایندگان استان و بویژه مردم کردستان پاسخ‌گو باشند. 

وی با بیان اینکه انتظار نداریم پاسخ دولت مردان به مطالبات در این زمینه در حد رفع تکلیف باشد، تأکید کرد: باید موضوع پیگیری و پاسخی قانع‌کننده هم ارائه شود؛ علاوه بر این باید در راستان جبران اجحاف صورت گرفته اقدامی عملی انجام شود. 

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم سهم کردستان از تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی پرداخت شود و مجمع نمایندگان هم آماده کمک به مدیران استان برای احقاق حق مردم است. 

وی با بیان اینکه توجه به ایجاد اشتغال در روستاهای استان کردستان از اهمیتی مضاعف در مقایسه با سایر نقاط کشور برخوردار است، افزود: اگر تمام امکانات و خدمات هم در روستاهای استان ارائه شود مادامی که در روستاها شغل کافی ایجاد نشود، مهاجرت از نقاط روستایی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. 

کریمی با اشاره به اینکه سؤال ما از دولتمردان آن است که عقب‌ماندگی‌ها در کردستان چه زمان قرار است جبران شود، گفت: توسعه در کردستان بویژه در مناطق روستایی با شعار محقق نخواهد شد، آنچه در عمل می‌بینیم خلاف آن چیزی است که دولت مدعی آن است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مگر جمعیت روستاییان کردستان چند درصد جمعیت روستاییان کشور است ؟ دو و سه دهم درصد جمعیت روستاییان کشور در کردستان ساکن هستند پس پرداخت 3.9 درصد اعتبار حتی زیاد هم بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تو از دولت دفاع کن پوات رو بذار جیبت نوش جونت
ولی سرنا را از سر گشادش نزن
یعنی تو محرومیت روستاهای مثلا سروآباد و بیجار رو با بقیه روستاهای کشور مقایسه نکردی و این نظریه علمی رو صادر کردی؟!
یعنی تو نشنیدی کردستان در آمار اشتغال روستایی چه وضع اسف باری در مقایسه با دیگر نقاط کشور داره؟!
برو به اونایی که آمار جمعیت روستایی استان رو بهت دادن بگو گند زدم بدجوری
بیا برو تو روستاهای بیجار ببین چه خبره
همه دارن تخلیه میشن از بیکاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار