همزمان با گرامیداشت هفته دولت، بهره برداری از شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج و همچنین کلنگ زنی شروع ۱۵ طرح صنعتی با حضور استاندار معاونین و مدیارن کل استان در این شهرک صنعتی به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ 25 August 2020
 

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ،مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان عصر سه‌شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه مصوبه ایجاد این شهرک به اواخر دهه ۷۰ بر می‌گردد، اظهار داشت: با همه مشکلات و تنگناها، این شهرک از امروز به جمع مراکز صنعتی استان می‌پیوندند.
احمد خسروی با اشاره به اینکه این شهرک در مساحت ۲۹۰ هکتار احداث شده است، افزود: از سال ۸۱ تملک اراضی در این شهرک شروع شد و سال ۸۴ عملیات اجرایی فاز یک آن آغاز شد ولی بعد از مدتی متوقف شد.
وی با بیان اینکه اواخر سال ۹۶ با تاکیدات استاندار کردستان بار دیگر عملیات اجرایی این پروژه از سر گرفته شد، اضافه کرد: اینک شهرک صنعتی شماره چهار آماده استقرار واحدهای تولیدی است و با اجرای کامل آن برای سه هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
خسروی با بیان اینکه امکان ایجاد ۴۰۱ کارخانه و ۱۲۶ واحد بزرگ در این شهرک فراهم است، یادآور شد: از سال ۹۷ واگذاری اراضی در این شهرک شروع شد و ۱۳۰ قطعه به سرمایه گذاران واگذار شده که از این تعداد ۳۸ قطعه بزرگ و مابقی به صورت کارگاهی است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مراحل اولیه احداث ۱۶ واحد انجام شده که برای احداث آنها ۳۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود و ۲۹۸ نفر هم در این واحدها مشغول بکار خواهند شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: پروژه های عمرانی انجام شده در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج شامل اجرای شبکه داخلی برق ۲۰ کیلو ولت، شبکه توزیع آب، جمع آوری فاضلاب و حفاری چاه جدید، اجرای خیابان کشی و محوطه سازی، اجرای پست برق فوق توزیع، شبکه مخابرات و گاز است که ۱۶۵ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال هزینه داشته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج هم در این مراسم از تمام دست اندکاران اجرای این پروژه تشکر کرد و افزود: امروز با مشاهده فعالیت دولتمردان در اجرای پروژه‌های عمرانی و صنعتی در شرایط سخت اقتصادی، از این خدمتگزاری و مدیریت جهادی تشکر و تجلیل می‌کنیم.
سیدکمال حسینی اضافه کرد: امیدواریم جاده دسترسی به این شهرک صنعتی که بی شک هم منجر به افزایش تولید و هم اشتغال در استان خواهد شد در کمترین زمان ممکن ساماندهی و بهسازی شود.
سیامک فرجام نماینده واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرینجیانه سنندج هم در این مراسم اظهار داشت: کارآفربنی محور رشد و توسعه و باعث سود سرمایه و افزایش ارزش افزوده می‌شود بنابراین تقویت و حمایت از این قشر یه نفع اقتصاد جامعه است.
وی یکی از مشکلاتی پیشروی واحدهای تولیدی را تسهیلات بانکی خواند و گفت: در دنیا ۶۰، ۷۰ درصد هزینه‌های کل هر واحد در سال‌های اول به پرداخت تسهیلات اختصاص داده می‌شود.
نماینده واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرینجیانه سنندج افزود: واحدهای نوپا تا چند سال به ظرفیت اسمی نمی رسند لذا انتظار می رود تسهیلات را برای این واحدها با درصد کم و با رعایت تنفس در سال های اول و دوم اختصاص دهند و در این شرایط نامناسب اقتصادی درخواست داریم مصالح یارانه ای در اختیار این واحدها قرار داده شود تا کمکی برای تسریع در ساخت باشد.
فرجام با بیان اینکه ایجاد مرکز مشاوره در بحث کسب و کار نیاز ضروری برای استمرار در کار تولید است، یادآور شد: بحث مالیات و تامین اجتماعی فشار زیادی به کارآفرین وارد می‌کند که نیاز است در سال‌های اول و دوم تشویق‌هایی در این خصوص داده شود تا تولید کنندگان بتوانند ظرفیت اسمی خود را تحقق بخشند
استاندار کردستان : در منطقه ویژه اقتصادی بانه زمین آماده واگذاری می باشد .
بهمن مرادنیا در مراسم بهره‌برداری از شهرک صنعتی شماره چهار سنندج و کلنگ زنی ۱۵ طرح صنعتی در این شهرک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه جزو پروژه‌های بلاتکلیف در استان بود که با تلاش و همت شرکت شهرک‌های صنعتی و تعامل مدیران اجرایی استان مصوب و زمین آن آماده واگذاری به متقاضیان شد.
وی اضافه کرد: ۱۹ سال پروژه احداث شهرک صنعتی شماره چهار سنندج متوقف بود ولی از سال ۹۶ که عملیات اجرایی آن مجدد آغاز شد نگران عدم تحقق وعده افتتاح این پروژه بودیم که با همت مسوولان امروز شاهد تحقق این وعده مهم هستیم.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه بیکاری و تولید در استان حضور سرمایه گذاران بومی در صحنه است، افزود: برای ایجاد تولید و اشتغال نباید منتظر حضور سرمایه گذاران دیگر نقاط کشور باشیم.
مرادنیا با تاکید بر اینکه ۴۰۰ مجموعه تولیدی و سه هزار شغل جدید در این شهرک صنعتی ایجاد می‌شود که کمک زیادی به رفع مشکل اشتغال و بوجود آمدن شور و اشتیاق در تولید است، یادآور شد: تا پایان امسال ۴۰ پروژه کلان در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، درمانی، ورزشی و راهسازی این استان با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار کردستان تاکید کرد: از جمله این پروژه ها خط راه آهن سنندج - همدان - تهران، فرودگاه سقز، جاده جدید سنندج - مریوان است که با افتتاح آنها در شاخص توسعه زیرساخت به میانگین کشوری خواهیم رسید.
مرادنیا گفت: پروژه‌های بیمارستان سقز و سالن شش هزار نفری گولان سنندج نیز در یک ماه آینده توسط رییس جمهور افتتاح خواهند شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار