مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با وجود استقرار شرایط زرد (شیوع ویروس کرونا) در برخی شهرستان‌های استان، تمام مدارس در مقاطع تحصیلی از ۱۵ شهریور بازگشایی و آماده حضور دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۸۹۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 26 August 2020

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با وجود استقرار شرایط زرد (شیوع ویروس کرونا) در برخی شهرستان‌های استان، تمام مدارس در مقاطع تحصیلی از ۱۵ شهریور بازگشایی و آماده حضور دانش‌آموزان است.

برشید قربانی روز چهارشنبه در مانور بازگشایی مدارس کردستان که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهید نامدار مرادی سنندج برگزار شد، دراین خصوص گفت: در روستاها مدارس به صورت روزانه و حضوری برگزار می‌شود و در شهرها نیز متناسب با وضعیت هر شهرستان، دوره ابتدایی ۲ روز در هفته و دبیرستان نیز سه روز در هفته کلاس‌ها به صورت حضوری دایر است.

وی با بیان اینکه باقی روزهای هفته نیز کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در روزهایی که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود به کادر آموزشی و دانش‌آموزان تاکید شده که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر کمک والدین برای آموزش دانش‌آموزان در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: مجموعه ۷۰ صفحه‌ای مطالب آموزشی برای دانش آموزان تهیه شده تا در ۱۵ روز اول بازگشایی مدارس، برای جبران کاستی‌های آموزشی اوایل شیوع کرونا، تدریس شود ضمن اینکه هشت هزار دانش‌آموز تاکنون اقدام به تهیه کتب درسی نکرده‌اند که باید زودتر این کار صورت گیرد.

قربانی با اشاره به شرایط شیوع کرونا و با توجه به ضرورت تدریس در فضای مجازی و نیاز دانش‌آموزان به تب‌لت و گوشی هوشمند، یادآور شد: از خیرین و خانواده‌های توانمند درخواست می‌شود، بستری را فراهم کرده و برای تهیه لوازم کمک آموزشی از جمله گوشی هوشمند و لوازم‌التحریر به خانواده‌های نیازمند کمک کنند.

وی به اقدامات انجام شده در طول شیوع کرونا توسط بسیج دانش‌آموزی برای تهیه ماسک و توزیع لوازم بهداشتی اشاره کرد و گفت: امروز در قالب پویش همکلاسی مهربان و کمک مومنانه، کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) کردستان هم در این مانور اظهار داشت: امسال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند در استان شناسایی شده که ممکن است تا اوایل مهر به ۱۴ هزار نفر نیز افزایش یابد ضمن اینکه ۹۰۰ دانشجوی نیازمند هم شناسایی شده و امکان افزایش آن به یک هزار و ۵۰۰ نفر تا پاییز وجود دارد.

رسول شیخی‌زاده خواستار کمک توانمندان و خیران برای تهیه وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند شد و اضافه کرد: مردم استان و دستگاه‌های مختلف از همان اوایل شیوع کرونا تاکنون در قالب کمک‌های مومنانه، اقدامات خیرخواهانه بسیار خوبی انجام داده‌ و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر از کرونا نیست، تاکید کرد: همه باید در این زمینه احساس مسوولیت کرده و از هیچ کوششی برای کمک به خانوارهای نیازمند دریغ نکنیم.

 مانور بازگشایی مدارس کردستان با شعار مهری بانشاط در پرتو سلامت و آموزش در فضای شاد در تمام شهرستان‌های استان و به صورت نمادین در یک مدرسه برگزار شد.

امسال بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در پایه‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

 

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار