معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از بلوک‌بندی عرصه‌های منابع طبیعی این خطه با هدف پایش و رصد انواع خسارات طبیعی و غیرطبیعی و در نتیجه بهبود حفاظت از آنها خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 27 August 2020

داریوش سعیدی افزایش ضریب حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی استان، پایش و رصد جرائم و تخلفات احتمالی در آن از جمله تصرف و تخریب اراضی ملی، آتش‌سوزی، چرای دام غیرمجاز و خارج از فصل در مراتع، قطع گونه‌های جنگلی و قاچاق چوب و ذغال را از مزایای اجرای طرح بلوک‌بندی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص نیروها و تجهیزات بر مبنای هر بلوک متفاوت و بر پایه نیازها انجام می‌گیرد، اضافه کرد: بر این اساس عرصه‌های منابع طبیعی استان در قالب ۷۱ بلوک حفاظتی بحرانی و نیمه بحرانی تقسیم‌بندی شده است.

سعیدی با بیان‌اینکه برای مدیریت حفاظت از این بلوک‌های حفاظتی به ۲۳۰ نیرو نیاز است، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۴۰ نفر از عوامل حفاظتی در سطح استان حفاظت از این پهنه‌ها را بر عهده دارند و بی‌شک این تعداد نیرو باید افزایش پیدا کند تا حفاظت از منابع طبیعی با گستردگی و دقت بالاتری انجام پذیرد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با تاکید براینکه اراضی طبیعی، انفال است و تعلق به شخص خاصی ندارد، تصریح کرد: هیچکش نمی‌تواند تحت هر عنوانی برای تصرف و استفاده شخصی از منابع طبیعی اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از منابع طبیعی استان تخصیص یافت، گفت: ساماندهی و آموزش نیروهای حفاظتی، ملبس کردن نیروها، تامین تجهیزات و امکانات حفاظتی و فعالیت سامانه تلفنی ۱۳۹ برای اعلام مردمی آتش سوزی‌ها، از مهمترین برنامه‌های این نهاد برای تقویت حفاظت از عرصه‌های طبیعی در سالجاری است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان اظهار داشت: علاوه بر نظارت اداره کل منابع طبیعی، مسوولیت حفاظت از حدود ۹۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی دارای مُجری، در قالب تفاهمنامه حفاظت مشارکتی به مُجریان طرح‌ها واگذار شده است.

سعیدی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه هر کدام از مُجریان موظفند حفاظت از عرصه‌ها را با بکارگیری قُرقبان بر عهده گرفته و هرگونه تخلف در این پهنه‌های طبیعی را به نزدیکترین واحد منابع طبیعی گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار