با هدف ارائه معاضدت قضایی به زندانیان نیازمند استان از سوی وکلا، تفاهمنامه ای میان اداره کل زندانهای کردستان و کانون وکلا منعقد و به امضای مدیرکل زندانها و رئیس کانون وکلای استان رسید.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 16 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان کردستان، بر اساس مفاد این تفاهمنامه، وکلای حاذق استان به صورت رایگان معاضدت قضائی یا همان وکالت آن دسته از زندانیانی که تمکن مالی کافی جهت به کارگیری وکیل در پرونده قضائی خود را ندارند را بر عهده خواهند گرفت.
فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان در این جلسه که با حضور مرادی رئیس کانون وکلای استان و همچنین سایر اعضای هیأت مدیره این کانون برگزار شد، جرم را پدیده‌ای اجتماعی دانست و گفت: دلایل اجتماعی متعددی در وقوع جرم موثر می‌باشد که این موضوع اهمیت حضور اقشار مختلف جامعه در کاهش بزهکاری و وقوع جرم در کشور را نشان می‌دهد.
مدیرکل زندان‌های کردستان ناآگاهی نسبت به قوانین و مقررات را یکی از دلایل وقوع جرم و از سوی دیگر ماندگاری برخی مددجویان در زندان‌ها دانست و اظهار داشت: آگاهی از قوانین و مقررات از سوی افراد در جامعه می‌تواند پیشگیری از وقوع جرم را در بسیاری از موارد در پی داشته باشد.
فتحی این عضو شورای قضائی استان، حضور کانون وکلا در زندان‌ها و ارائه معاضدت قضائی از سوی آنان به زندانیان را یک اقدام جهادی و خداپسندانه قلمداد نمود و بیان داشت: بسیاری از زندانیان به دلیل عدم تمکن مالی توانایی بکارگیری وکیل در خصوص پرونده قضائی خود را ندارند که امیدواریم با ورود کانون وکلا به زندان‌ها و ارائه معاضدت قضائی رایگان از سوی آنان، شاهد کاهش چشمگیر مشکلات قضائی زندانیان و نهایتا کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.
مرادی رئیس کانون وکلای استان کردستان نیز زندانبانی را از مشاغل سخت و طاقت فرسا در جامعه دانست و گفت: زندانبانان از نزدیک مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان را لمس می‌کنند که این موضوع ضمن اینکه مسئولیت آنان را دوچندان می‌نماید از سوی دیگر از نظر روحی و روانی نیز می‌تواند طبعات خاص خود را به دنبال داشته باشد.
رئیس کانون وکلای استان کردستان ضمن اعلام آمادگی کامل جهت ورود کانون وکلا به زندان‌ها برای ارائه معاضدت قضائی به زندانیان نیازمند، خاطرنشان کرد: کانون وکلا همواره در ارائه معاضدت‌های قضائی به اقشار نیازمند جامعه پیش قدم بوده است و در خصوص زندانیان نیازمند که از اقشار آسیب پذیر جامعه می‌باشند نیز آمادگی کامل خود را اعلام می‌نماییم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار