مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از تکمیل پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای استان خبر داد و افزود: این طرح در قالب پویش هر هفته- الف - ب- ایران افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 26 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس محمدحسین محمدی اظهار کرد:: پروژه آبرسانی به ۷۵ روستای استان با جمعیت ۴۴ هزار و ۱۲۱ نفر در قالب پویش هرهفته – الف – ب- ایران و با اعتبار ۸۳۲ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
وی افزود: در این پروژه اصلاح شبکه‌های آب روستایی به طول ۱۷ کیلومتر، توسعه شبکه‌های آب به طول ۲۷۵ کیلومتر و اجرای خط انتقال آب به طول ۳۵۳.۵ کیلومتر در مجموع این ۷۵ روستا اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان حجم آب تولیدی در قالب این پروژه را ۳۵۰ لیتر بر ثانیه، تعداد چاه حفاری شده را ۲۸ حلقه و تعداد چشمه‌های بهسازی شده را ۷ دهنه عنوان کرد.
مهندس محمدی در ادامه با یادآوری اجرای آبرسانی پایدار به ۲۱۷ روستای استان در سالجاری با جمعیت بیش از ۸۶ هزار نفر، خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات انجام گرفته در این راستا شامل به مدار آوردن تصفیه خانه آب قلیان، حفر و تجهیز چاه، بهسازی چشمه، تأمین آب از منابع تأمین آب شهرها، مهندسی مجدد الکتروپمپ چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، اجرا یا اصلاح خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و انشعابات، پیمایش و بررسی کنتور و مصارف مشترکین، تعویض کنتور‌های خراب مشترکین، شناسایی، تبدیل و قطع انشعاب غیرمجاز، مدیریت فشار و زون بندی شبکه توزیع، بالانس و تنظیم توزیع آب در خطوط انتقال مجتمع‌ها و در برخی موارد آبرسانی سیار بوده است.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: در سالجاری ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، ۳۸.۶ کیلومتر شبکه، ۱۵۷۸ فقره انشعاب، ۱۶۸۰ مترمکعب مخزن، ۱۷ باب ایستگاه پمپاژ، بهسازی ۹ دهنه چشمه در روستا‌های استان اجرا گردیده است.
وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر آبرسانی سیار به ۶۴ روستای استان با جمعیت ۲۴ هزار نفر انجام می‌شود که امیدواریم طبق اولویت بندی ها، آبرسانی پایدار به این روستا‌ها نیز در آینده محقق شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار