نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده‌ ولی فقیه در کردستان گفت:‌ احترام‌گذاشتن، رعایت ادب، حسن برخورد و مهرورزی از جمله مولفه‌های مهمی است که باعث می‌شود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پویا شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷ 28 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان ، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: خیرخواهی اساس امر به معروف و نهی از منکر و از مولفه‌های مهم آن است و وقتی این موضوع فرهنگ‌سازی شود دیگر در اجرای این فریضتین مساله مچ‌گیری رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انسان خیرخواه وابسته به کسی نمی‌شود و براساس منافع شخصی، گروهی و قبیله‌ای اقدم نمی‌کند افزود: خیرخواهی چهار شاخصه مهم دارد که نخستین شاخصه آن، اعتدال در گفتار است یعنی کلام آمر به معروف و ناهی از منکر باید کلامی معتدل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شاخصه دیگر مهم خیرخواهی ذکر اشکالات در خفا است اضافه کرد: سومین چیزی که در خیرخواهی مهم است عدم ابراز ناراحتی از عمل است.

وی با بیان اینکه ابراز ناراحتی از عمل به جای خود فرد از دیگر اصول خیرخواهی است چرا که انسان خیرخواه از گناه انزجار دارد، تاکید کرد: گاهی ما عمل بدی را از کسی می‌بینیم فرد را به محاق می‌فرستیم که این درست نیست.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه کسی که با مردم کار می‌کند باید همه را دوست داشته باشد، گفت: ما به خاطر این از داعش متنفر هستیم که با انسانیت مشکل دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار