ماموستا فایق رستمی:
امام جمعه سنندج گفت: شورای عالی افتا کردستان (اجماع روحانیون اهل سنت) مبلغ زکات فطریه را برای سال جاری ۱۲۰ هزار ریال برای هر نفر تعیین کردند.
کد خبر: ۹۶۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 11 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: میزان زکات فطریه بر اساس قوت غالب منطقه و طبق فقه امام شافعی ۲ کیلو و ۴۲۵ گرم گندم است، بنابراین امسال طبق اعلام شورای افتای استان، این رقم برای هر نفر ۱۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات صورت گرفته، امسال قیمت هر کیلوگرم گندم ۵۰ هزار ریال برآورد شده است، افزود: خانواده‌هایی که استطاعت مالی دارند، می‌توانند بیشتر از این میزان نیز فطریه پرداخت کنند.

خطیب جمعه سنندج تاکید کرد: مبلغ زکات فطره باید قبل از اقامه نماز عید فطر (شب پیش از عید) تا غروب روز عید توسط سرپرست خانواده‌ها به افراد نیازمند و بی‌بضاعت پرداخت شود.

ماموستا رستمی یادآور شد: زکات فطریه از واجبات مهم در دین اسلام است که از زمان غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمانی واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و همه کسانی که تحت سرپرستی‌اش هستند، زکات فطریه پرداخت کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار