دکتر زارع پور :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : پست‌بانک‌ایران به واسطه آورده‌های مالی، حمایت از طرح‌های اقتصادی در دورترین نقاط کشور و خدمت‌رسانی ویژه به روستاییان از طریق باجه‌های خدمات بانکی، در توسعه اقتصاد روستا نقش بسیار کلیدی داشته است.
کد خبر: ۹۹۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ 04 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، دکتر زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۸۸ باجه بانکی روستایی پست‌بانک ایران، اظهار داشت: پست‌بانک‌ایران به واسطه آورده‌های مالی، حمایت از طرح‌های اقتصادی در دورترین نقاط کشور و خدمت‌رسانی ویژه به روستاییان از طریق باجه‌های خدمات بانکی، در توسعه اقتصاد روستا نقش بسیار کلیدی داشته است.

دکتر زارع‌پورگفت: پست‌بانک‌ایران در کنار بقیه ظرفیت‌های موجود در وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات مثل شرکت پست و دفاتر ICT، می‌تواند ظرفیت‌هایی را ایجاد کنند که ما راهبر تحول دیجیتال در روستا‌ها باشیم و شاهد شکوفایی اقتصاد روستا با محوریت اقتصاد دیجیتال باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود‌: با هدفگذاری صورت گرفته برای پست‌بانک‌ایران، ان‌شالله چهره محرومیت از روستا‌ها زدوده می‌شود که بتوانیم بحث محرومیت‌زدایی را داشته باشیم و توسعه اقتصاد دیجیتال را در روستا‌ها با رهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق نماییم.

دکتر زارع‌پور درخصوص برنامه‌های ۴ ساله برای پست‌بانک‌ایران تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات پست‌بانک‌ایران هستند، ولی طبیعی است که باید هدفگذاری به سمت پوشش ۱۰۰ درصدی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: روستا‌های زیر ۲۰ خانوار یا روستا‌های عشایر‌نشین که کوچ می‌کنند و ۶ ماه از سال خالی از سکنه هستند، طبیعتا در اولویت بعدی این پوشش‌دهی هستند. ولی هدفگذاری باید این باشد که تمام روستا‌هایی که جمعیت قابل توجهی دارند از خدمات پولی و بانکی به واسطه پست‌بانک‌ایران بهره‌مند شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار