استاندار کردستان خواستار شد
استاندار کردستان گفت: با اشاره به نقش کمیسیون ماده ۱۰۰ خواستار اجرای آراء این کمیسیون شد و از تمامی ادارات و سازمان‌ها خواست که تمام توان خود را برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز بسیج کنند.
کد خبر: ۱۲۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 09 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و راه‌های مقابله با آن که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر سنندج تشکیل شد، از وضعیت حاکم بر روند ساخت و سازهای غیرمجاز انتقاد کرد و خواستار مقابله همه جانبه مدیران در این حوزه شد.

وی با اشاره به اهمیت شهر سنندج اظهار کرد: تمامی ما علاقه خاصی به سنندج داریم که یکی از مهم‌ترین دلایل آن مربوط به بحث معماری خاص و منحصر به فرد این شهر است.

استاندار کردستان گفت: معماری خاص سنندج و وجود تپه های متعدد در آن از قدیم‌الایام به عنوان شاخص هویتی این شهر محسوب شده است ولی متاسفانه امروز با سخت و سازهای غیر اصولی و غیر فنی به فراموشی سپرده شده است

وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که بخش اعظمی از ساخت و سازهای غیرمجاز ربطی به زمین قولنامه‌ای ندارد.

زاهدی خاطر نشان کرد: این ادعا که خلاء قانونی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد، قابل قبول نیست چراکه این دلیل نمی‌تواند به تنهایی توجیه کننده موضوع باشد.

وی با اشاره به نقش شورای عالی استان‌ها در خصوص تصویب قوانین در زمینه‌هایی که خلاء قانونی وجود دارد خواستار پیگیری خلاء‌های قانونی توسط شورای عالی استان شد.

استاندار کردستان بر اولویت قراردادن پیشگیری در برخورد با متخلفین تاکید کرد و گفت: استانداری در برخورد با متخلفین و هر گونه سهل انگاری که به ضرر شهر و مدیریت شهری باشد عزم جدی دارد.

وی با اشاره به نقش کمیسیون ماده ۱۰۰ خواستار اجرای آراء این کمیسیون شد و از تمامی ادارات و سازمان‌ها خواست که تمام توان خود را برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز بسیج کنند.

زاهدی تصریح کرد: توجه به بافت فرسوده شهر، ممنوعیت واگذاری انشعاب‌ها به ساختمان‌هایی که بدون مجوز ساخته شده‌اند، توجه به گزینش نیروها در شهرداری، شناسایی دلالان و معرفی آنها به دستگاه نظارتی، تعیین شعبه اختصاصی در دادگاه به منظور بررسی وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز و لزوم اطلاع رسانی صدا و سیما و اهمیت کار فرهنگی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار